dissabte, 4 d’octubre del 2014

Manifestació solidària a Perpinyà amb la gent sense papers

Marsina, 12 anys : "Res és més dur que ser considerada una persona il·legal" 







TRAMUNTANA VERMELLA MAIL 04/10/2014 
Perpinyà (Rosselló).- 


Aquest dissabte a la tarda s’ha fet a Perpinyà, des de la la plaça de la República fins a la plaça Cassanyes i tornant davant la Prefectura, una manifestació solidària a fi de reivindicar la regularització de tothom que estigui considerat immigrant sense papers;  l’abrogació de la coneguda circular Valls en contra la immigració; per fer desaparèixer d’una vegada la política repressiva, en nom de la seguretat, contra la població estrangera, iniciada per Sarkosy i que perdura amb Hollande, i la lliure circulació de les persones arreu de la República francesa i la Unió Europea. Aquesta convocatòria ha estat feta pel Col·lectiu de la gent sense papers i el seu Comitè de suport conformat per Asti, Bouge-toit, La Cimade, CGT 66, CNT 66, CNT Solidarité Ouvrière 66, FSU, Ldh, MRAP, NPA, PCF, Parti de Gauche, Resf, Solidaires. A més, també signen la convocatòria les organitzacions France Palestine, Mouvement de la Paix i UNEF. 
Marsina, una vinyona albanesa de12 anys, considera que “res és més dur que ser considerada una persona il·legal” i que “es troba menystinguda” socialment,  un munt de persones s’han manifestat aquesta tarda pel centre històric de Perpinyà a fi de reclamar la regularització de la gent sense papers. S’ha cridat: “Papers per tothom!  Farts de racisme!”.  
Als seus 32 ans, Naran va deixar la seva Mongòlia natal amb el seu marit i tres criatures. "Era molt perillós restar-hi, a causa de les màfies". Al cap de 14 dies de cotxe, desprès de pagar un passador, la família de Naran va poder arribar a Perpinyà. I el passat 14 de juliol, la festivitat francesa, Naran estava amb la gent sense papers que es va instal·lar amb el Comitè de suport a les antigues instal·lacions de la Delegació militar departamental. Nadar considera: “Si trobés treball, tot seria diferent, però sense papers, quasi tot est impossible”.  
“Tota aquesta gent no demana altra cosa : una carta de residència per poder anar a buscar feina”, s'indigne en nom del Comitè de suporti la presidenta de la Cimade, Nicole Mathieu. “Aquesta manifestació, organitzada a iniciativa del Col·lectiu de la gent sense papers, permet a  tota aquesta gent poder-se implicar, fer visible una vaga crida. D’aquesta manera es podrà fer abrogar les polítiques, com ara la circular Valls, qui tracta la gent qui ve en busca d’asil a França com a pàries i els imposa cinc anys de vida clandestina abans de les considerar-la”.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada