dimecres, 6 d’agost del 2014

La PAH Girona/Salt denuncia que la Policia Local va agredir quatre persones

La Policia Local de Girona va fer arraconar la persona que va gravar els fets de dins l’ajuntament amb el seu telèfon, que li va prendre el telèfon i li va esborrar les fotografies i vídeos que havia fet d'aquelles agressions policials


TRAMUNTANA VERMELLA MAIL 06/08/2014 

Girona (Gironès).- 

La reunió de dimarts entre la PAH Girona/Salt i l'Ajuntament de Girona va ser una provocació de l’equip de govern municipal, però la plataforma ha denunciat a través d'un comunicat l'agressió que diversos agents de la Policia Local van cometre contra quatre membres d’aquesta entitat reivindicativa a l'interior de l'edifici consistorial. Una mesura que va arribar després d'una "ordre d'intervenció policial gens assenyada de l'alcaldessa en funcions, Maria Àngels Planas".

Segons assenyala la PAH Girona/Salt, els fets van tenir lloc després de la reunió amb Maria Àngels Planas i el regidor de Serveis Socials, Eduard Berloso, a la Sala de Juntes. Quan els regidors van marxar de la sala, al cap de poca estona, "uns 15 agents de la Policia" van accedir a l'espai. A partir d'aquell moment, segons la nota informativa de la plataforma, la tensió va anar en augment: "No vam presentar resistència. Diversos agents van començar a actuar de forma desproporcionada i agressiva, donant empentes i cops a dues companyes, mentre encara hi havia altres companyes que restaven de peu a la sala". Cosa que va acabar amb una "agressió brutal" a Marta Afuera, que va rebre "puntades de peu" i va acabar "llançada escales avall". 

Segons el comunicat de la plataforma, el mateix agent policial que hauria agredit Marta Afuera també l'hauria arrossegat, agafant-la pel peu, fins a l'exterior de l'ajuntament. 

La nota també subratlla que un altre membre de la delegació de la PAH Girona/Salt, que va gravar els fets amb el seu telèfon, va ser arraconat per quatre agents, que li van prendre el telèfon i li van esborrar les fotografies i vídeos que havia fet d'aquelles agressions . El comunicat afirma també que dues dones "van ser testimonis dels fets i s'han ofert per declarar en la nostra defensa". 

Poca representació municipal

La PAH Girona/Salt es va presentar dimarts a l'ajuntament amb 24 membres, una delegació que, apunten, no va ser corresposta des de l'equip de govern municipal. En el comunicat critiquen que inicialment cap regidor va assistir a la reunió, que només va comptar amb la presència d'un tècnic. Segons PAH Girona-Salt, aquest tècnic els va comentar que en aquell moment no hi havia cap regidor a l'edifici i que l'alcaldessa en funcions estava reunida. Quan, en realitat, Maria Àngels Planas estava sola al seu despatx i al final a la reunió hi va assistir Eduard Berloso.
 

 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada