dijous, 13 de febrer del 2014

Portbou vol mantenir l’activitat ferroviària al municipi


Els sindicats ferroviaris denuncien que des de la posada en funcionament del TAV ja s'han perdut 150 llocs de treball 





TRAMUNTANA VERMELLA MAIL 13/02/2014 
Portbou (Alt Empordà).- 

L’Agència Catalana de Noticiés informa que l'alcalde de Portbou (Albera Marítima, Alt Empordà), Josep Lluís Salas, ha expressat el fet que "Portbou va néixer amb el ferrocarril i no pot morir pel ferrocarril" al final de la manifestació que aquest dijous ha recorregut el poble per reclamar el manteniment de l'activitat ferroviària.  

Unes 300 persones han denunciat que des de la posada en funcionament de la línia d'alta velocitat que uneix Barcelona amb Perpinyà, Adif, a través de les tres empreses a les que té subcontractat el servei, ha acomiadat 150 treballadors(es), el 50% de la plantilla.  

Els sindicats han afegit que el transport de mercaderies s'ha reduït un 80% en els últims tres mesos i que el transport de passatgers és gairebé inexistent amb només quatre trens diaris.  

La manifestació ha començat als volts del migdia als accessos de l'estació de Portbou on s'hi han aplegat treballadors i membres sindicals ambdues bandes del Pirineu. Seguidament, la  manifestació, prop de 300 persones, han accedit a l'interior de l'estació on durant uns minuts han ocupat les vies.  

A partir d'aquí, la comitiva, ja amb l'alcalde de Portbou, Josep Lluís Salas, portant la pancarta, s'ha desplaçat a l'ajuntament per fer els parlaments. 

El primer en prendre la paraula ha estat l'alcalde del municipi per recordar que un 40% de la població de Portbou viu directa o indirectament de l'activitat ferroviària i que cal treballar i "unir esforços" per assegurar el màxim nombre de llocs de feina. En aquest sentit, Salas, ha afegit que "Portbou va néixer amb el ferrocarril i que no pot morir pel ferrocarril". L'alcalde també ha reivindicat que l'estació de Portbou compta amb els equipaments necessaris per ser un punt estratègic tant del pas de mercaderies com de persones i ha reclamat a la Generalitat que hi "aposti". 

De la seva banda, els sindicats han denunciat que Adif "està deixant morir" l'estació de Portbou. Manolo Fages ha assegurat que en els últims tres mesos, des de la posada en marxa de la línia d'alta velocitat que uneix Barcelona amb Perpinyà pel Portús, el trànsit de mercaderies s'ha reduït prop d'un 80%, mentre que el de passatgers és pràcticament inexistent amb només quatre trens que passen o paren a Portbou. Una reducció que s'ha traduït en una pèrdua constant de llocs de feina, passant dels 300 de fa tres mesos als 150 actuals. Fages ha assenyalat Adif com el gran culpable de la situació que s'està vivint a l'estació de Portbou perquè ha passat de subcontractar l'explotació del servei amb una sola empresa i un contracte tutelat, és a dir, amb un cost no lligat a l'activitat, a fer-ho amb tres empreses subjectes a un contracte de valor risc que els varia el cost que reben per la prestació del servei en funció de l'activitat, un fet que Fages ha qualificat de "pervers". 

Pel que fa a les vies per garantir el futur de l'estació de Portbou, els sindicats han assegurat que passen per potenciar el trànsit de mercaderies i el de persones.  

Sobre les mercaderies, han recordat que actualment passen per la línia d'ample internacional per la que circulen els trens d'alta velocitat pel Portús, un fet que, a banda de perjudicar la seguretat, pot provocar en breu una saturació de la infraestructura.

Pel que fa als passatgers, els sindicats han reclamat que tant la línia de mitja distància, com la de rodalies, uneixin Portbou amb Cervera, a l'altre costat de la frontera, ja que ara s’aturen com a punt final a l’estació de Portbou.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada