IAEDEN/Salvem l'Empordà critica el projecte de desdoblament proposat pel ministeri de Foment
TRAMUNTANA VERMELLA MAIL 17/10/2013
Bàscara/Figueres (Alt Empordà).-
Desdoblar qualsevol tram de la N-II a les comarques gironines és innecessari i insostenible. Així ho afirma IAEDEN/Salvem l'Empordà davant el projecte de desdoblament d'aquesta via en el tram d'Orriols a Bàscara proposat pel ministeri de Foment. que no es pot justificar una obra d'aquestes dimensions "per l'augment de trànsit de vehicles pesants" quan els camions tenen l'obligació de passar per l'autopista entre Maçanet de la Selva i la Jonquera des del passat 19 d'abril. Afegeixen que aquest projecte crearia "un embut monumental a l'entrada de Bàscara" ja que no es preveu cap canvi a la resta del traçat i insisteixen que la solució passa per la gratuïtat de més trams de l'AP-7.
Per tot això, Salvem l’Empordà espera "que Foment se n'adoni a temps que aquest projecte ha quedat innecessari des de la desviació del trànsit pesant i que així s'eviti la corresponent inversió de diners públics, tan escàs en aquests moments".
A més, es reclama la revisió de tots els projectes d'ampliació de la N-II i que s'aposti, en canvi, per l'autopista com a via principal. En aquest sentit, es considera "totalment injustificable" augmentar els trams de les infraestructures viàries existents "davant l'escassetat de petroli que necessàriament anirà acompanyat de la disminució del trànsit rodat" i es reclama a les administracions "que fomentin amb antelació les alternatives al transport de mercaderies i de persones".
Pel que fa al tram de la N-II per l'Empordà, insisteixen que el cal fer és aplicar la gratuïtat de l'AP-7 en el tram entre Figueres nord i sud, obrir de forma immediata l'accés de l'AP-7 en direcció sud a la sortida Figueres Nord, i la millora, i no reducció, dels trens convencionals per evitar l'augment de trànsit, per exemple, a la N-II.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada