diumenge, 14 d’abril del 2013

Des de la plataforma Prou Camions N-II asseguren que seguiran amb les protestes mentre passin camions i que estaran vigilants perquè la problemàtica no quedi al calaix


Bàscara no vol la variant i reclama aprofitar el traçat de l´AP-7.
La plataforma vol millores a la N-II. 
Representants polítics van participar en una taula rodona al peu de la N-II per mostrar les seves posicions. 
A la jornada tampoc hi va faltar un record per a les víctimes que han perdut la vida en aquesta anomenada "vergonya N-II" al llarg dels anys. 

TRAMUNTANA VERMELLA MAIL 12/04/2013 
Bàscara (Alt Empordà).- Una vuitantena de persones s’han aplegar aquest divendres al matí per escoltar representants de les formacions polítiques amb representació parlamentària.
Per primera vegada polítics van tallar la N-II per debatre sobre el seu futur. La gent de Bàscara com també de municipis veïns volien saber les seves opinions però també esperaven un consens que no va acabar d'arribar. I esperaven novetats. Especialment, per part del parlamentari del PPC, Sergio Santamaría. Però aquest es va limitar a dir que s'estava treballant en el desdoblament de la carretera i, amb la boca petita, que escoltaria les demandes del territori, que passaven per compactar les actuals infraestructures. Ho va haver de fer entre els crits de gran part dels assistents després que aquest utilitzés el castellà pel debat. "Alcalde, posis a l’ombra i deixi que el del PP es posi de cara al sol", va dir un dels assistents. Fins i tot, en un moment se li va apagar el micròfon  mentre feia una de les seves argumentacions.
A la jornada tampoc hi va faltar un record per a les víctimes que han perdut la vida en aquesta anomenada "vergonya N-II" al llarg dels anys. "L'Eugènia hi va perdre el seu home, també hi va morir un oncle meu o en Pitu que un dia anava a buscar el diari a peu i ja no va tornar", va recordar l'alcalde, Lluís Lloret. Tots, va dir, hi ha perdut algú conegut i "la mort de la nostra veïna, Pilar, -la darrera víctima mortal del municipi- va ser el got que va fer vessar el vas". Les veïnes i les veïnes amb les seves mobilitzacions, va insistir, han aconseguit una fita històrica.  L'alcalde de Bàscara, Lluís Lloret, reclama que no es faci la variant pel municipi plantejada i que, en el seu lloc, es faci servir el mateix sistema de compactació entre la nacional i l'autopista entre Fornells i Vilafreser. "L'AP-7 tal com està ja pot ser nacional igual que ho serà en aquesta zona, que té 18 quilòmetres. Només cal allargar 10 quilòmetres més fins al cinturó de ronda de Figueres amb sortida d'autopista i tenim variant per Pontós, Garrigàs i Bàscara", va assegurar Lloret en el decurs de la taula rodona de parlamentaris a peu de la N-II. L’alcalde considera que el cost de fer una variant al municipi "que ningú sap com fer" costaria milions d'euros i que "si cal pagar peatge a l'ombra per fer la compactació i tenir l'accés gratuït, encara sobraran diners dels que s'haurien d'invertir en aquesta obra "faraònica". "Diguin, estan d'acord a donar suport a això?", va preguntar Lloret als assistents al debat. La majoria van assegurar que sí i el PP es va limitar a afirmar que escoltaran el territori.
L'alcalde de Bàscara -que té la carretera que divideix en dos el poble- diu que tem que l'actual conseller de la Generalitat, Santi Vila, faci el mateix que va fer en el seu moment Joaquim Nadal. "Ell va compactar Girona i em temo que Vila farà el mateix amb l'entorn de Figueres. El que planteja és resoldre temes puntuals al cinturó de ronda i Bàscara queda al mig i ens diuen que es farà una variant. A on?", va criticar durament Lloret. Per això vol que s'aposti per aconseguir que l'estructura de l'autopista també serveixi com a carretera nacional i que sigui gratuïta, encara que hi hagi peatge a l'ombra. "Això seria més econòmic que fer la variant i un viaducte sobre el fluvià", va afegir.  
ICV-EUiA, amb Salvador Milà d'interlocutor, també va defensar que s'aprofitin les infraestructures actuals. "No podem seguir doblant estructures paral·leles. Hem de fer un altre model territorial i l'AP-7 pot assumir perfectament aquest trànsit", afirma. En aquest sentit, va dir que cal trobar un altre sistema de finançament per a la infraestructures que no suposin compensacions astronòmiques per a les concessionàries.
La parlamentària de CiU Dolors Rovirola, per la seva banda, va defensar la necessitat de desdoblar la carretera tot i que va donar suport al que decidís el territori. Rovirola, a més, va recordar que durant més de vint anys ha viscut a peu de la N-II i que sabia el que era tenir morts al costat de casa.  
Roger Torrent (ERC) va agrair la lluita veïnal però va remarcar que treure els camions de la carretera era només "un pedaç". Va insistir en què hi ha des de fa anys un projecte per a desdoblar la carretera i que és necessari. Torrent també va criticar els constants incompliments de l'Estat.
Al seu torn, el senador Rafael Bruguera (PSC), va insistir en què "ara acaba una batalla però no la guerra". "Cal que mentre no s'executi el desdoblament, l'AP-7 sigui gratuïta pels usuaris de la zona", va insistir.  
El representat del PP, Sergio Santamaría, va lamentar les víctimes però va emplaçar a tots els partits a reflexionar sobre les seves responsabilitats en la situació actual. "Ara mateix el que hi ha sobre la taula és el desdoblament, que esperem poder fer aviat. Trencar els acords amb la concessionària costaria molts diners.", va insistir.  
La CUP, amb Quim Arrufat, també va defensar l'aprofitament de les infraestructures existents. 
El coordinador de Ciutadans, Jean Castel, va defensar exigir desdoblament i va felicitar la mobilització ciutadana.  
Des de la plataforma Prou Camions N-II, Eugènia Carbó i Andreu Molina asseguren que seguiran amb les protestes mentre passin camions i que estaran vigilants perquè la problemàtica no quedi al calaix. 



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada