dissabte, 9 de març del 2013

El risc de patir un accident greu en els trams no desdoblats de la N-II és 5 vegades superior que a l'AP-7” afirma el manifest per a la prohibició del pas dels camions per la N-II


Impulsaran mocions en els municipis de la N-II perquè es desviïn els camions 
El manifest de la plataforma Prou Camions N-II s'enviarà a tots ajuntaments 
L'assemblea de Bàscara acorda fer més accions 


TRAMUNTANA VERMELLA MAIL 07/03/2013 
Bàscara (Alt Empordà).- 

El manifest de la plataforma Prou Camions a la N-II que han redactat les veïnes i els veïns de Bàscara tindrà una versió redactada en format de moció que es proposarà als municipis perquè els consistoris s'adhereixin a la petició de desviar els camions per l'AP-7.
La plataforma transmetrà el manifest a totes les forces polítiques i, a hores d'ara, ja té el suport de la CUP, que portarà el text als plens municipals de Girona, Figueres i Blanes i també es proposa portar-lo al Parlament de Catalunya, on hi té tres diputats.  
El manifest també es difondrà entre la gent i les entitats, i tindrà una versió digital al portal www.change.org per recollir firmes de suport. 
El text s’ha aprovat definitivament aquest dijous 7 de març en una assemblea general que ha reunit prop d'un centenar de persones a Bàscara.
El document recull la freqüència elevada d'accidents a la N-II amb camions implicats, la quantitat de trànsit diari en aquesta carretera i la infrautilització de l'autopista com a principals arguments per plantejar dues exigències: que de manera immediata el trànsit de camions es traslladi a l'AP-7 i que es faci la inversió necessària per eliminar els punts negres de la N-II. Per denunciar el grau de sinistralitat de la situació actual es destaca que “el risc de patir un accident greu en els trams no desdoblats de la N-II és cinc vegades superior que a l'autopista, i que en el 75% dels accidents a la N-II hi ha implicat un camió”. 

Arguments econòmics 
A banda de criticar l'estat precari de la N-II i de culpar-ne la manca d'inversió del Govern espanyol, la plataforma també argumenta amb criteris econòmics. El manifest recull que, per conveni, “Abertis rep una indemnització desorbitada per part de l'erari públic, que pot arribar a 3.000.000.000 d'euros, si no s'assoleix un mínim de vehicles a l'AP-7”. “Amb el desdoblament de l'N-II, es disminuiria encara més el trànsit de vehicles per l'AP-7 i s'incrementaria aquesta indemnització”, hi afegeixen, a l'hora que destaquen que “fent passar els camions per l'AP-7 s'augmentaria la xifra de trànsit i disminuirien, així, les milionàries penalitzacions”. 

Un pessebre reivindicatiu a la N-II 
L'assemblea de les veïnes i els veïns de Bàscara deixa clar que “després del nou ajornament de la data d'abolició del pas de camions per la carretera N-II per part dels que no compleixen” no es creuen ja cap data i tiraran endavant més accions de protesta.
S'organitzarà un pessebre vivent a la N-II el diumenge 24 de març; es planteja una marxa lenta de cotxes i també es preveu una mobilització coincidint amb la celebració del mercat dels tortells, el  diumenge 17 de març.  
La plataforma deixa clar que no és el seu combat la gratuïtat per als camions a l'AP-7. El transport de mercaderies en camions és una qüestió empresarial privada.
http://www.facebook.com/photo.php?v=119857571531423&set=vb.117516645097723&type=3&theater


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada