Impulsaran
mocions en els municipis de la N-II perquè es desviïn els camions
El
manifest de la plataforma Prou Camions N-II s'enviarà a tots
ajuntaments
L'assemblea
de Bàscara acorda fer més accions
TRAMUNTANA
VERMELLA MAIL 07/03/2013
Bàscara (Alt Empordà).-
El manifest de la
plataforma Prou Camions a la N-II que han redactat les veïnes i els
veïns de Bàscara tindrà una versió redactada en format de moció
que es proposarà als municipis perquè els consistoris s'adhereixin
a la petició de desviar els camions per l'AP-7.
La
plataforma transmetrà el manifest a totes les forces polítiques i,
a hores d'ara, ja té el suport de la CUP, que portarà el text als
plens municipals de Girona, Figueres i Blanes i també es proposa
portar-lo al Parlament de Catalunya, on hi té tres diputats.
El
manifest també es difondrà entre la gent i les entitats, i tindrà
una versió digital al portal www.change.org per recollir firmes de
suport.
El
text s’ha aprovat definitivament aquest dijous 7 de març en una
assemblea general que ha reunit prop d'un centenar de persones a
Bàscara.
El
document recull la freqüència elevada d'accidents a la N-II amb
camions implicats, la quantitat de trànsit diari en aquesta
carretera i la infrautilització de l'autopista com a principals
arguments per plantejar dues exigències: que de manera immediata el
trànsit de camions es traslladi a l'AP-7 i que es faci la inversió
necessària per eliminar els punts negres de la N-II. Per denunciar
el grau de sinistralitat de la situació actual es destaca que “el
risc de patir un accident greu en els trams no desdoblats de la N-II
és cinc vegades superior que a l'autopista, i que en el 75% dels
accidents a la N-II hi ha implicat un camió”.
Arguments
econòmics
A
banda de criticar l'estat precari de la N-II i de culpar-ne la manca
d'inversió del Govern espanyol, la plataforma també argumenta amb
criteris econòmics. El manifest recull que, per conveni, “Abertis
rep una indemnització desorbitada per part de l'erari públic, que
pot arribar a 3.000.000.000 d'euros, si no s'assoleix un mínim de
vehicles a l'AP-7”. “Amb el desdoblament de l'N-II, es
disminuiria encara més el trànsit de vehicles per l'AP-7 i
s'incrementaria aquesta indemnització”, hi afegeixen, a l'hora que
destaquen que “fent passar els camions per l'AP-7 s'augmentaria la
xifra de trànsit i disminuirien, així, les milionàries
penalitzacions”.
Un
pessebre reivindicatiu a la N-II
L'assemblea
de les veïnes i els veïns de Bàscara deixa clar que “després
del nou ajornament de la data d'abolició del pas de camions per la
carretera N-II per part dels que no compleixen” no es creuen ja cap
data i tiraran endavant més accions de protesta.
S'organitzarà
un pessebre vivent a la N-II el diumenge 24 de març; es planteja una
marxa lenta de cotxes i també es preveu una mobilització coincidint
amb la celebració del mercat dels tortells, el diumenge
17 de març.
La
plataforma deixa clar que no és el seu combat la gratuïtat per als
camions a l'AP-7. El transport de mercaderies en camions és una
qüestió empresarial privada.
http://www.facebook.com/photo.php?v=119857571531423&set=vb.117516645097723&type=3&theater
http://www.facebook.com/photo.php?v=119857571531423&set=vb.117516645097723&type=3&theater
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada