diumenge, 10 de febrer del 2013

Torna ... torna ... Gaspar !!!


La Nacional II ja es coneguda com a “corredor de la mort”. 
Clam per retirar immediatament els camions de la N-II i no en 8 setmanes.
Hi ha transportistes que estan d'acord amb la mesura però no volen pagar ni un euro d'autopista. 

TRAMUNTANA VERMELLA MAIL 08/02/2013
 Bàscara (Alt Empordà).- 

Els veïns i les veïnes junt amb l'alcalde de Bàscara, Lluís Lloret planten cara al Govern pels canvis en la data prevista per la retirada dels camions de la Nacional II, coneguda ja com a “corredor de la mort” a nivell empordanès. I adverteixen que no es mouran de la carretera en el seu pas pel nucli urbà de Bàscara fins que no hi passin els camions. Així, l'alcalde considera que als ulls del veïnat  s'ha demostrat una clara incompetència de la classe política, sigui de l’estat com de la Generalitat. Mentre la societat empordanesa pressiona per treure els camions, el sector dels transportistes representat per Asetrans es nega a passar per l'autopista si no és gratuïtament.
"El termini de quatre setmanes ja no existeix, les vuit ja ho veurem i la negociació de Foment amb Acesa i els números són ja una pel·lícula repetida" ha manifestat l'alcalde, Lluís Lloret, en unes declaracions fetes just després d'una trobada amb el conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, fins fa poc alcalde de Figueres, a qui va retreure que personalment l'informés que seria en un parell de setmanes, que ell per prudència manifestés als veïns i les veïnes que seria un mes i que dijous aquest governant de la Generalitat anunciés que seria en set o vuit. Per Lluís Lloret, "ja no tenim temps perquè el perill és evident". I assenyala que de la trobada amb Santi Vila n'ha sortit igual que fa uns dies perquè no s'ha concretat res. "Es parla de bona voluntat, negociació, predisposició, alternatives, tot això són paraules que ja estan gastades", es queixa l’alcalde de Bàscara, que reclama que el Ministeri de Foment aprovi d'una vegada el decret que prohibeixi la circulació de camions per aquesta via i que els facin passar per l'AP-7. Segons li han explicat, això es pot fer en qüestió de dies mentre s'acaben de tancar les condicions de l'acord. Però la realitat, diu, és que s'està allargant i la solució no arriba.
Per la seva banda, el conseller de la Generalitat Santi Vila, en una intervenció a la Cadena Ser,  insisteix que s'estan mantenint i acabant de tancar les negociacions amb el Ministeri de Foment, parla de setmanes i que la retirada dels camions té unes conseqüències econòmiques que fan que la mesura no sigui tan senzilla d'aplicar. 
El director general de Transport i Mobilitat, Pere Padrosa avançava en un acte a Figueres que els transportistes pagarien el 50% del cost. Aquest, però, no estan disposats a pagar ni un euro. Així, el secretari general de l'Associació de Transport de Girona (Asetrans), Carlos Palacio, manifestava a la Cadena Ser que estan absolutament en contra a l'hora de pagar si els obliguen els camions a passar per l'AP7 a pagar. Des de la patronal consideren que actualment ja paguen molts impostos, per exemple a través dels carburants. I que estan d'acord amb què els camions no haurien de ser a la N-II, en comptes de l’autopista, però no volen pagar-ho ells. "El que té l'obligació el Ministeri és que amb els nostres impostos, un camió està pagant cada mes cada camió només en gasoil, això ha de servir per poder pagar l'autopista i que hi podem circular gratuïtament". Ja es paga suficientment perquè a sobre es facin aquest recàrrec, deia, i assegurava que "no podem acceptar-ho i no volem pagar, volem passar per l'autopista però ja estem pagant prou". Palacios va dir que s'han adreçat al Ministeri de Foment perquè els tinguin en compte amb les negociacions amb Abertis, la concessionària de l’autopista que pertany al grup de negocis de ‘La Caixa’,  perquè són els més afectats i no els han preguntat. Palacios va respondre, a la pregunta radiofònica si estarien disposats a sumar-se al #novullpagar, que no ho descarten. 
Desdoblament i accés AP-7 
Les negociacions amb el Ministeri de Foment, segons el director general de Mobilitat han servit per desencallar diverses qüestions importants. I que s'encarregarà un estudi per desdoblar la N-II de Sils a la Jonquera. Es disposaria d'un pressupost de 300 milions d'euros, entre 250 i 270 per al desdoblament i la resta les bonificacions per al transport que calculen que mentre durin les obres del desdoblament seran d'uns 40 milions. El darrer projecte valorat en 700 milions ha quedat descartat i es farà una obra menys ambiciosa, per trams, i prioritzant els més perillosos. Padrosa manifestava que "haurem de fer ziga-zagues" però hi haurà una carretera menys vergonyant. També haurien obtingut el compromís d'acabar l'enllaç de l'autopista Figueres Nord on ara no es pot entrar i sortir des de tots els sentits de circulació. Padrosa també justificava les vuit setmanes per posar en marxa la iniciativa com necessàries per valorar mesures que ajudin a no repercutir als negocis a punts com Llers o la Jonquera que actualment viuen del transport de camions per carretera.

Com sempre, en el sistema capitalista els possibles guanys de diners es troben en un primer pla encara que sigui a costa de matar les persones sota les rodes del transport de mercaderies del Capital per carretera convencional. Això fa que qualsevol iniciativa que no vulgui liquidar el sistema capitalista no aconsegueixi finalment abolir les nocivitats imperants, cosa que al municipi de Bàscara va intentar fer la CNT i el nucli llibertari que va gestionar aquell territori i la N-II entre el 19 de juliol de 1936 i el juny de 1937, aquell moviment social conegut com a comitè revolucionari de guerra CNT-FAI, amb Genís Serrats, de Can Gaspar, i els altres companys i companyes d’aquella revolució social autogestionada i autogestionària vers el comunisme llibertari mundial.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada