diumenge, 10 de febrer del 2013

Cal justificar, a tot preu, l’existència del TAV. Aquesta és la realitat que es vol amagar. Possibles alteracions ferroviàries convencionals a causa del TAV Barcelona Perpinyà.


Alerten que la línia de tren convencional que uneix Perpinyà i Cervera corre perill. 
La descentralització del Govern francès cedeix la competència a nivell regional, cosa que fa que no estigui gens clar que totes les regions puguin assumir els costos estructurals , com ara la línia ferroviària entre Perpinyà i la frontera litoral de Cervera i Portbou. 

TRAMUNTANA VERMELLA MAIL 06/02/2013 
Figueres (Alt Empordà).- 

Llegim en l’edició del dimarts 5 de febrer del setmanari de Figueres HORA NOVA que diverses entitats i sindicats de la Catalunya Nord han fet saltar en el decurs de les darreres setmanes l’alarma en relació als serveis ferroviaris que uneixen Perpinyà i Cervera, al Rosselló, i, conseqüentment, també amb Portbou.
Al nostre entendre, una situació d’efecte econòmic col•lateral, com a la guerra, segons es vol justificar a nivell institucional per amagar que tot plegat correspon a l’existència del TAV Barcelona Perpinyà pel Portús i que cal amortitzar a nivell de passatge enfront el trànsit ferroviari fronterer convencional de Barcelona a Cervera i a Perpinyà per Portbou.
Cal justificar, a tot preu, l’existència del TAV. Aquesta és la realitat d’imposició turbo industrial que es vol amagar amb el pretext demagògic que el proper mes de març el consell de ministres francès del govern del Partit Socialista i els verds ‘caqui’ de l’hexàgon aprovarà una mena de descentralització en les infraestructures de l’Estat, en forma de regionalització.
D’aquesta manera es vol justificar una hipotètica supressió de la línia convencional litoral de Perpinyà a Cervera i Portbou. En aquest sentit, la denominada Acta III de la Descentralització de la República francesa traspassarà les competències de 29 línies ferroviàries a les regions, de manera que l’Estat capitalista francès només seguirà gestionant els que s’anomenen Trens d’Equilibri del Territori, els qual enllacen ciutats amb almenys 100.000 habitants i de regions diferents de l’hexàgon francès. La mateixa Acta III augura que no totes les regions de la República podran assumir el manteniment de totes les línies ferroviàries, la qual cosa faria que les administracions regionals suprimeixin algunes d’aquestes.
Segons un esbós de l’avantprojecte esmentat, fet públic per l’Associació nacional d’electes comunistes i republicans (ANECR), un dels articles estableix que hi haurà “una transferència de la gestió nacional a l’escala regional, o la seva supressió si les regions no assumeixen financerament aquesta transferència”.
Tot i això, la normativa garanteix la mobilitat en cas que la línia s’acabi suprimint, tot i que el trajecte no es faria en tren, sinó per carretera en autocar. En aquest sentit, Gilbert Garrel, secretari general de la federació ferroviària de la CGT francesa, critica que “algunes línies no podran ser assegurades i s’hauran de transformar en línies de bus, la qual cosa seria problemàtica tant per als usuraris com des del punt de vista ecològic”.
Així, trobem que els verds ‘caqui’ francesos no solament governen un estat imperialista occidental que fa una guerra del petroli i altres recursos a Mali, també prioritza el transport per carretera mentre es va a fer caure la mobilitat ferroviària convencional com a servei públic. Cal recordar,una vegada més, que aquests són els socis francesos dels casolans stalinistes de debò que ara es fan anomenar ICV.
Una altra línia convencional afectada podria ser la fronterera basca d’Hendaia.
La gent de Portbou considera que la supressió de la línia Perpinyà Cervera faria molt mal a aquest municipi fronterer de l’Albera Marítima i tot l’Alt Empordà.
Molta gent de Portbou utilitza aquesta línia litoral del Rosselló per anar a Perpinyà al mateix temps que l’estació d’aquesta població fronterera de l’Alt Empordà dóna feina a la vila ja que tots aquests trens de Perpinyà fan transbord per agafar trens cap a Figueres i a Barcelona. A més, si hi ha una supressió de trens des de Perpinyà també es suprimiran els trens de Figueres a Portbou i solament funcionarà el TAV des de Figueres Vilafant fins a Perpinyà i Montpeller.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada