La
descentralització del Govern francès cedeix la competència a
nivell regional, cosa que fa que no estigui gens clar que totes les
regions puguin assumir els costos estructurals , com ara la línia
ferroviària entre Perpinyà i la frontera litoral de Cervera i
Portbou.
TRAMUNTANA
VERMELLA MAIL 06/02/2013
Figueres (Alt Empordà).-
Llegim en l’edició
del dimarts 5 de febrer del setmanari de Figueres HORA NOVA
que diverses entitats i sindicats de la Catalunya Nord han fet saltar
en el decurs de les darreres setmanes l’alarma en relació als
serveis ferroviaris que uneixen Perpinyà i Cervera, al Rosselló, i,
conseqüentment, també amb Portbou.
Al
nostre entendre, una situació d’efecte econòmic col•lateral,
com a la guerra, segons es vol justificar a nivell institucional per
amagar que tot plegat correspon a l’existència del TAV Barcelona
Perpinyà pel Portús i que cal amortitzar a nivell de passatge
enfront el trànsit ferroviari fronterer convencional de Barcelona a
Cervera i a Perpinyà per Portbou.
Cal
justificar, a tot preu, l’existència del TAV. Aquesta és la
realitat d’imposició turbo industrial que es vol amagar amb el
pretext demagògic que el proper mes de març el consell de ministres
francès del govern del Partit Socialista i els verds ‘caqui’ de
l’hexàgon aprovarà una mena de descentralització en les
infraestructures de l’Estat, en forma de regionalització.
D’aquesta
manera es vol justificar una hipotètica supressió de la línia
convencional litoral de Perpinyà a Cervera i Portbou. En aquest
sentit, la denominada Acta III de la Descentralització de la
República francesa traspassarà les competències de 29 línies
ferroviàries a les regions, de manera que l’Estat capitalista
francès només seguirà gestionant els que s’anomenen Trens
d’Equilibri del Territori, els qual enllacen ciutats amb almenys
100.000 habitants i de regions diferents de l’hexàgon francès. La
mateixa Acta III augura que no totes les regions de la República
podran assumir el manteniment de totes les línies ferroviàries, la
qual cosa faria que les administracions regionals suprimeixin algunes
d’aquestes.
Segons
un esbós de l’avantprojecte esmentat, fet públic per l’Associació
nacional d’electes comunistes i republicans (ANECR), un dels
articles estableix que hi haurà “una transferència de la gestió
nacional a l’escala regional, o la seva supressió si les regions
no assumeixen financerament aquesta transferència”.
Tot
i això, la normativa garanteix la mobilitat en cas que la línia
s’acabi suprimint, tot i que el trajecte no es faria en tren, sinó
per carretera en autocar. En aquest sentit, Gilbert Garrel, secretari
general de la federació ferroviària de la CGT francesa, critica que
“algunes línies no podran ser assegurades i s’hauran de
transformar en línies de bus, la qual cosa seria problemàtica tant
per als usuraris com des del punt de vista ecològic”.
Així,
trobem que els verds ‘caqui’ francesos no solament governen un
estat imperialista occidental que fa una guerra del petroli i altres
recursos a Mali, també prioritza el transport per carretera mentre
es va a fer caure la mobilitat ferroviària convencional com a servei
públic. Cal recordar,una vegada més, que aquests són els socis
francesos dels casolans stalinistes de debò que ara es fan anomenar
ICV.
Una
altra línia convencional afectada podria ser la fronterera basca
d’Hendaia.
La
gent de Portbou considera que la supressió de la línia Perpinyà
Cervera faria molt mal a aquest municipi fronterer de l’Albera
Marítima i tot l’Alt Empordà.
Molta
gent de Portbou utilitza aquesta línia litoral del Rosselló per
anar a Perpinyà al mateix temps que l’estació d’aquesta
població fronterera de l’Alt Empordà dóna feina a la vila ja que
tots aquests trens de Perpinyà fan transbord per agafar trens cap a
Figueres i a Barcelona. A més, si hi ha una supressió de trens des
de Perpinyà també es suprimiran els trens de Figueres a Portbou i
solament funcionarà el TAV des de Figueres Vilafant fins a Perpinyà
i Montpeller.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada