dimarts, 15 de gener del 2013

Mou-te en Bici reclama un pas inferior per creuar la carretera de la vergonya


És una carretera i un punt molt perillós per a conductors i ciclistes 







TRAMUNTANA VERMELLA MAIL 14/01/2013 
Bescanó (Gironès).- 

L'entitat Mou-te en Bici reclama la necessitat de construir un pas inferior per a la vida verda que, actualment, travessa l'N-141e, més coneguda com la carretera de la vergonya, i on una veïna de Bescanó (Gironès)  de 18 anys va perdre la vida divendres passat. L'associació recorda que ara fa cinc anys una jove ciclista va morir a l'altura de Montfullà quan va ser atropellada per un turisme mentre creuava la carretera per la vida verda. "Des d'aquell moment es va dir que es faria un pas inferior per evitar més accidents però encara no s'ha fet res", critica el president de l'entitat, Miquel Llop. Segons l'entitat es tracta d'un punt negre molt perillós per a conductors i ciclistes. 
Aquest divendres passat una jove veïna de Bescanó de 18 anys va perdre la vida en un accident de trànsit mentre circulava per la carretera de la Vergonya a l'altura de Montfullà, prop de Bescanó. Un dia després d'aquest accident, dissabte 12 de gener, la Plataforma Carretera de la Vergonya amb veïns de Bescanó i familiars de la víctima van realitzar una marxa lenta per reclamar un cop més un nou traçat d'aquesta via i criticar l'alta sinistralitat i perillositat de la carretera. Ara, la plataforma Mou-te en bici s'ha sumat a les reivindicacions per demanar un pas inferior que creui l'N-141e. Actualment, els ciclistes que vulguin utilitzar la vida verda en aquest punt han de travessar pel bell mig de la carretera.
Ara fa cinc anys, en aquest punt (molt a prop on va perdre la vida la veïna de Bescanó) va morir una ciclista atropellada per un cotxe. "Des d'aquell moment es va assegurar que es faria un pas inferior per evitar aquest punt negre. Han passat els anys i no s'ha fet res", apunta Llop.
"És una carretera i un punt molt perillós per a conductors i ciclistes", assegura el president de l'entitat. Segons Llop, els vehicles que circulen per aquesta carretera acostumen a agafar velocitat i és difícil trobar un instant per poder creuar la via de forma segura.
D'altra banda, l'associació ha explicat que l'Ajuntament de Girona ha decidit ampliar l'horari de la Girocleta fins a la una de la matinada a partir del mes de març

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada