diumenge, 18 de febrer del 2018

Les entitats Defensem el Tren de l’Empordà i la UTPP mostren la seva solidaritat amb properes mobilitzacions a l’Estat francès a favor del tren convencional

Entre el 7 i el 15 d’abril tindrà lloc a diverses regions de l’Estat  francès una mobilització sincronitzada en defensa de les línies i el tren convencional i contra l’anomenat informe Spinette , el qual  pretén justificar unes retallades socials importants en la mobilitat  ferroviària.  
Regió Occitània vol una xarxa de trens transfronterers de rodalies amb Girona, on Portbou i Cervera de la Marenda haurien d'actuar com a estacions terminals.  


TRAMUNTANA VERMELLA MAIL 18/02/2018 
Portbou (Mar d’Amunt, Albera marítima, Alt Empordà, comtat de Peralada).-  

En un comunicat conjunt de Defensem el Tren de l’Empordà i la UTPP exposen que: “Properes mobilitzacions a l’Estat francès a favor del tren  convencional. Defensem el Tren de l’Empordà i l’associació  Usuaris del Tren Perpinyà - Portbou (UTPP) som solidàries amb a aquestes mobilitzacions. Entre el 7 i el 15 d’abril tindrà lloc a diverses regions de l’Estat francès una mobilització sincronitzada en defensa de les línies i el tren convencional i contra l’anomenat informe Spinette , el qual  pretén justificar unes retallades socials importants en la mobilitat  ferroviària. Tant Defensem el Tren de l’Empordà com la UTPP volem manifestar la nostra solidaritat amb aquestes lluites cíviques  a favor del tren convencional i per una mobilitat molt més sostenible que passa, necessàriament, per incrementar la dignitat del tren convencional arreu d’Europa.”
Contacte:  
Josep M. Loste Defensem el Tren de l’Empordà Tel 625 14 84 65
Mathew Faye UTPP Tel 00 33 627 77 33 17
Une mobilisation synchronisée du 7 au 15 avril, pour sauver les petites lignes avec le collectif "Oui au train de nuit", le Réseau Action Climat et Reporterre.net
«Avec le collectif "Oui au train de nuit", le Réseau Action Climat et Reporterre.net, on réfléchit justement à lancer une mobilisation synchronisée pour sauver les petites lignes menacées un peu partout en France. On a pensé à une Semaine de Mobilisations du 7 au 15 avril, ce qui laisse un peu de temps aux collectifs d'usagers pour s'organiser et permettrait d'avoir un echo à l'échelle nationale, au moment où la Loi Mobilités sera discutée devant le Parlement. On a commencé à créer une page internet pour coordonner les différentes actions prévues:
Et plusieurs ONG environnementales seraient prêtes à relayer. Elles ont lancé ces derniers jour le hashtag #SauvonsLeTrain pour faire entendre leur avis sur le Rapport Spinetta.
Qu'est-ce que vous en pensez ? Est-ce que le Collectif pour l'Étoile Ferroviaire de Veynes serait partant pour une telle action coordonnée?»
Nicolas Forien, du collectif "Oui au train de nuit" pour une grande riposte citoyenne au Rapport Spinetta

Regió Occitània vol una xarxa de trens transfronterers de rodalies amb Girona, on Portbou i Cervera de la Marenda haurien d'actuar com a estacions terminals
Llegim al Diari de Girona que: «L'augment de les freqüències i l'ampliació horària de la circulació de trens és especialment prioritària en vistes de la indispensable millora de les relacions transfrontereres». Aquest posicionament del Consell Econòmic i Social d'Occitània (CESER, de les sigles en francès) a favor de millorar la interconnexió transfronterera del ferrocarril convencional amb el nord del Principat de Catalunya, a través de les dues línies que creuen la frontera, la de Portbou-Girona i la de La Tor de Querol-Puigcerdà, ha quedat per escrit en el dictamen elaborat per la institució a finals del mes de gener passat.

Negre sobre blanc 
Un compromís negre sobre blanc, dirigit específicament a l'operador ferroviari públic francès SNCF, aliat de Renfe en la prestació de serveis d'alta velocitat, que plataformes d'usuaris del ferrocarril de banda i banda del Pirineu català --Defensem el Tren de l'Empordà i la plataforma Promoció del Transport Públic, del costat sud, i l'associació Usuaris del Tren Perpinyà - Portbou (UTPP), del nord-- han celebrat, en tant que el pronunciament oficial pugui contribuir a «donar resposta» a «diverses reclamacions històriques»: l'essencial, la posada en marxa d'un servei de rodalies transfronterer que faciliti la mobilitat i «les relacions» entre el sud de l’hexàgon francès i la demarcació gironina, assenyala Josep M. Loste, de la plataforma Defensem el Tren de l'Empordà. «Tindrem finalment, el 2018, un tren euroregional diari Perpinyà-Figueres-Girona-Barcelona per Cervera i Portbou?», es pregunta de la seva banda Matthieu Faye, de laUTPP.

«El parent pobre»
En el cas que les autoritats competents franceses, primer, i espanyoles, després, responguin afirmativament l'interrogant, afegeix Faye, «les relacions internacionals entre el Pirineu Oriental [que formen part de la Regió Occitània des del gener de 2016, quan va entrar en vigor la reorganització territorial impulsada pel Govern francès] i Catalunya» deixarien de ser, com fins ara, «el parent pobre» de les connexions ferroviàries transpirinenques.
En aquest context, aquest portaveu dels usuaris nord-catalans considera que la possibilitat d'unes rodalies euroregionals es troba en «un moment decisiu, ja que la propera convenció de Trens Exprés Regional (TER) que fixarà el funcionament dels combois regionals per al període 2018-2015 finalitza el mes que ve [març-abril]». El dictamen del Consell Econòmic i Social occità, un òrgan tècnic i consultiu, ha estat elaborat a petició del Govern regional, presidit per Carole Dega, el qual, efectivament i tal com apunta Matthiue Faye, negocia amb SNCF el conveni que ha de fixar quin serà el servei que prestarà l'operador ferroviari.

Manca de coordinació
En l'informe, aprovat per l'Assemblea Regional per unanimitat --es van emetre 181 sufragis en el plenari--, el Consell Econòmic i Socialproposa que les estacions de Portbou (Mar d’Amunt, Albera marítima, Alt Empordà, comtat de Peralada) i Cervera de la Marenda (Albera marítima, Rosselló, comtat Empúries - Peralada) actuïn com a estacions terminals de la línia transfronterera. També se suggereix un major pas de combois per l'altra línia transpirinenca, la que connecta Puigcerdà (Baixa Cerdanya, comtat de Cerdanya) amb la Tor de Querol (Alta Cerdanya, comtat de Cerdanya), i assenyala «la necessitat d'un treball de coordinació dels serveis i de les tarifes i informació amb Renfe».
D'altra banda, a fi i efecte de millorar l'oferta, l'informe apunta la possibilitat d'explorar l'obertura d'altres serveis estacionals, com ara línies turístiques cap a destinacions d'esquí, a l'hivern, i de platja, els mesos de calor. «Des dels dos costats de la frontera esperem que es desenvolupin les connexions ferroviàries», apunta Matthieu Faye.
Links interessants sobre la qüestió:

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada