dilluns, 5 de juny del 2017

Trobada amistosa usuària dels trens entre Portbou i Cervera de la Marenda

Estació de Portbou 
S’anuncia una concentració el dissabte 8 de juliol.  
S’exposa el fet que hi ha una clàusula secreta en el conveni entre el Govern espanyol i l’empresa TP Ferro a fi d’impedir un canvi en l’amplada de la línia convencional litoral espanyola que enllaça amb la francesa a fi d’afavorir el TGV.  


TRAMUNTANA VERMELLA MAIL 05/06/2017 
Cervera de la Marenda (Albera marítima, Rosselló).-   

L'estació de Portbou amb el tren de nit que va deixar de circular el desembre del 2016 
L'Associació d'Usuàries i d’Usuaris  del Tren Perpinyà-Cervera-Portbou  i el col·lectiu Defensem El Tren de l'Empordà es van reunir dissabte per desenvolupar una cooperació transfronterera. Les seves demandes: la terminal del trajecte a l’estació de Portbou (Mar d’Amunt, Albera marítima, Alt Empordà) per a tots els trens francesos que ja arriben a Cervera de la Marenda i Cervera terminal, al Rosselló, de tots els trens espanyols que arriben a Portbou; connexions òptimes a la frontera; bitllets frontereres a bon preu; obertura de portes pels viatgers de trens que viatgen buits; amplitud horària similar a les altres línies franceses (06:00h-22:00h); un tren transfronterer diari a la costa, que, es suggereix, podria ser anomenat el tren ‘Walter Benjamin’, en referència a les fronteres de creuà el filòsof.
Una de les primeres observacions d'aquesta reunió de cooperació és "l'associació d'usuaris més capaços de comunicar-se entre sí com la SNCF i Renfe". La qüestió del tren és molt important per a l’existència de les poblacions de Cervera de la Marenda i Portbou. Sense els seus trens que seria semblant a uns pobles miners sense tenir mines.
Les parts reunides dissabte es van felicitar per la promesa del retorn del tren de nit l’estiu, sense deixar d’estar preocupats pel fet que els bitllets de tren previst dels  dissabtes a la nit encara no es poden reservar, "perdent-se l’oportunitat de gaudir de bon preu". Sense haver-hi una confirmació dels horaris que tenia abans el tren Cervera-Portbou sens dubte a causa de la maniobra relacionada amb el fet que sigui “quadribranche”. Serà possible que hi hagi suficients vagons?, es pregunten.
Una concentració s’ha previst per al dissabte 8 de juliol, el dia del retorn previst del tren de nit.
Les associacions d'usuàries i d’usuaris tenen intenció de coordinar les seves activitats, doncs “tot i la declaració d'intencions no hi ha una confirmació de que els enllaços entre Cervera de la Marenda i Portbou siguin millors en el nova convenció del TER haguda entre la regió i la SNCF", explica Mathieu Faye de l'Associació Perpinyà-Cervera-Portbou.
Si es tenen en compte els enormes costos que generen els trens d'alta velocitat, hauria de ser un element dissuasori unes bones connexions transfronteres Cereva-Portbou, que tenen un cost insignificant en comparació. El tren que s'atura el matí a Cervera de la Marenda, i espera en aquesta estació, aleshores podria molt bé fer la connexió amb els trens espanyols. Especialment pel fet que a la banda espanyola resulta que a Portbou ja han sortit sis trens abans que arribi el primer tren francès, a les 11:28h. I quan a les 20:00h el tren espanyol arriba a Cervera de la Marenda, resulta que el tren francès ja ha sortit de l'estació 20 minuts abans, obligant als viatgers a quedar-se a dormir allà. "Ells no s'imaginen que no hi ha cap connexió quan arriben", explica Josep M. Loste, coordinador del col·lectiu Defensem El Tren de l’Empordà. Però, encara no s'ha fet res per superar aquestes deficiències en la connexió transfronterera, ja que Renfe va per una banda i la SNCF per una altra.
A més, Mathieu Faye afegeix que ha vist en els documents oficials quelcom que  suggereix l’existència d’una clàusula secreta en el conveni entre el Govern espanyol i l’empresa TP Ferro a fi d’impedir un canvi en l’amplada de la línia convencional litoral espanyola que enllaça amb la francesa a fi d’afavorir el TGV.
Els usuaris defensen la línia de tren convencional i no accepten que es devaluí aquesta infraestructura ecològica de qualitat: les vies ferroviàries connecten Banyuls de la Marenda amb Portbou en 10 minuts, mentre que en automòbil cal mitja hora, exposen.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada