dimarts, 4 de febrer del 2025

El Gremi de la Pagesia tornarà a col·lapsar la ciutat de Girona el dijous 6 de febrer

El Gremi de la Pagesia tornarà a col·lapsar la ciutat de Girona el dijous 6 de febrer

La mobilització s'avança a les anunciades pel dilluns vinent

Reclamen el cessament de Jordi Sargatal com a secretari de Transició Ecològica del Departament d'Acció Climàtica, entre altres demandes

TRAMUNTANA VERMELLA MAIL Girona (Gavarres, Gironès, comtat de Girona) 04/02/2025.- Segons El Gerió Digital, el Gremi de la Pagesia (conegut anteriorment com a Revolta Pagesa) ha programat a Girona una jornada de mobilització del sector agrícola per el dijous 6 de febrer, que comportarà afectacions al trànsit entre les 9.30 hores i les 15 hores i que s'avança a les ja anunciades pel dilluns 10 de febrer.

La protesta, que recorrerà diversos punts cèntrics de la ciutat, provocarà restriccions en la circulació en carrers principals com la Rambla de Xavier Cugat (tram entre la rotonda de Fontajau i el pont de la Barca), la rotonda de Pedret (en sentit rotonda del Rellotge), la Gran Via de Jaume I (entre l'avinguda de Ramon Folch i el carrer de l'Ultònia) i les places de l'Hospital i Pompeu Fabra (entre la Gran Via de Jaume I i la plaça de Catalunya). Les vies afectades s'aniran reobrint progressivament a mesura que avanci la manifestació.

La pagesia surt al carrer per reclamar solucions a diversos problemes que afecten el sector. Entre les seves reivindicacions, exigeixen mesures per controlar la plaga del conill de bosc, un nou impost de successions i transmissions ajustat als agricultors professionals, la reducció de la burocràcia, més clarificació en els pagaments de la Declaració Única Agrària (DUN), ajudes per fer front a les adversitats climàtiques i mesures per combatre els robatoris al camp. A més, reclamen el cessament de Jordi Sargatal com a secretari de Transició Ecològica del Departament d'Acció Climàtica, entre altres demandes.

La manifestació forma part d'un seguit de mobilitzacions agràries que s'estan duent a terme en diferents punts del territori per posar sobre la taula les dificultats que afronta el sector i pressionar les administracions per aconseguir respostes efectives.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada