L'imam de Ripoll cobrava 500 euros al mes com a confident del CNI
ERC reclama Sanz Roldán declarar de nou al Congrés i Junts que la Fiscalia intervingui
TRAMUNTANA VERMELLA MAIL Ripoll (Ripollès, comtat d'Osona) 02/04/2025.- Segons un despatx de l'Agència Catalana de Notícies, l'imam de Ripoll hauria cobrat 500 euros mensuals com a confident del CNI. Gairebé vuit anys després dels atemptats de Barcelona i Cambrils, s'estén l'ombra de la sospita al voltant de la relació entre els serveis d'intel·ligència i el cervell d'aquells atacs, Abdelbaki Es Satty.
Des que Villarejo va insinuar que els serveis secrets podrien haver evitat l'atac, els dubtes no han parat de créixer. Aquest dimecres, l'ABC explica que, abans dels atemptats, Es Satty no només havia estat confident del CNI, sinó que cobrava 500 euros al mes de fons reservats per passar informació secreta i confidencial.
Ara bé, segons el diari, l'oficial de l'estació del CNI de Girona que el controlava no li feia gaire cas. Explica que l'home va acabar ignorant Es Satty perquè creia que la informació que li enviava era irrellevant.
El grup d'ERC al Congrés ha registrat un escrit en què demana a la mesa de la comissió d'investigació del 17-A que torni a citar l'exdirector del CNI Félix Sanz Roldán. El moviment es produeix després que el diari ABC hagi publicat aquesta polèmica informació. El 26 de novembre del 2024, Sanz Roldán va comparèixer a la mateixa comissió i va afirmar que Es Satty "mai va ser col·laborador ni informador del CNI".
L'escrit d'ERC demana la compareixença de Sanz Roldán "per donar explicacions amb relació a les noves informacions aparegudes a la premsa que acrediten la suposada falsedat de les seves exposicions a la comissió d'investigació sobre la vinculació estable del CNI amb l'imam Es Satty".
Joaquim Forn, conseller d'Interior quan es van produir els atemptats del 2017, creu que "hi ha prou elements perquè la justícia intervingui i es faci una intervenció com cal". Així ho ha dit en una entrevista a Ràdio Estel.
Forn considera que s'ha de seguir pressionant el PSOE per desclassificar més documents de l'època i ajudar a aclarir què va passar. Segons l'exconseller d'Interior, la Fiscalia ha d'intervenir i "el Govern espanyol hi té alguna cosa a dir".
Pel que fa a la comissió d'investigació al Congrés, Forn ha qualificat de "raonable" que tornin a declarar les persones que "han mentit" o que "han contradit" la informació que s'ha fet pública aquest dimecres. I ha assenyalat l'exdirector del CNI, però també responsables polítics i policials.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada