Mobilitzacions a favor del poble de Palestina al Gironès, Alt i Baix Empordà, Garrotxa i Osona
Les protestes en suport al poble palestí han pujat d'intensitat
TRAMUNTANA VERMELLA MAIL Girona (Gavarres, Gironès) 04/10/2025.- Les protestes en suport al poble palestí han pujat d'intensitat després que les forces israelianes interceptessin la Global Sumud Flotilla, un comboi solidari que pretenia trencar el bloqueig de Gaza. L'assalt ha generat una onada de reaccions amb concentracions, vagues i manifestacions arreu, on sindicats, col·lectius i estudiants han multiplicat les crides a la mobilització. Pel dimarts 7 d'octubre hi ha convocada una manifestació, a les 19.00h, a la plaça del Vi de Girona.
Concentració a Figueres
El dijous 2 d'octubre hi va haver una concentració d'urgència davant l'ajuntament de Figueres (Alt Empordà) per denunciar els atacs perpetrats per les Forces d'Ocupació Israelianes contra la @globalsumudflotilla els darrers dies i s'ha reiterat, un cop més, l'oposició frontal al genocidi, la neteja ètnica, l'apartheid i el colonialisme israelians; així com a la complicitat de la major part dels Estats i Governs del món, incloent aquells que, com el Govern espanyol, fan gestos buits de cares a la galeria i legitimen l'ocupació colonial, posicionant-s'hi a favor de la falàcia dels "2 Estats" i una "solució" al conflicte dictada pels imperialistes, les dictadures àrabs col·laboracionistes i altres carnicers del poble palestí. A més, a Figueres s'ha fet una crida al boicot, assenyalant les principals marques i empreses que es lucren del genocidi i de la ocupació de Palestina. Per altra banda, a la concentració també s'ha dedicat un breu discurs en català, darija i castellà als manifestants de la generació Z que estan sent durament reprimits al Marroc per protestar contra la precarietat, la manca d'oportunitats i la corrupció del Govern i la monarquia casa seva.
400 persones es concentren a Palafrugell
A les 7 de la tarda del dijous 400 persones es van concentrar davant l'ajuntament de Palafrugell (Baix Empordà) en suport al poble de Palestina i contra el segrest de la flotilla per part de l'Estat sionista d'Israel.
La plataforma Garrotxa amb Palestina i l'Ateneu Popular Mala Petja fan una concentració a Olot per donar suport a la Flotilla i qualifiquen "de segrest il·legal" i de "situació insostenible" la realitat dels activistes aquests dies a la Mediterrània
Al voltant d'unes 350 persones es'van concentrar el dijous davant l'ajuntament d'Olot en suport a la Flotilla Global Sumud. Des de la Plataforma Garrotxa amb Palestina qualifiquen de "segrest il·legal" el que ha comès el Govern d'Israel sobre els centenars d'activistes que des de fa uns dies es desplaçaven amb diverses embarcacions cap a la Franja de Gaza. "Volem posar de manifest que és una detenció o retenció il·legal de persones que estaven fent una missió humanitària. Aquestes persones volien posar el focus en el genocidi que s'està fent a Gaza i portar aliments i medicaments a la Franja de Gaza, simplement a cobrir necessitats bàsiques de la gent de Gaza que ho necessita", explica Elisenda Xifre, membre de la Plataforma Garrotxa amb Palestina.La Plataforma Garrotxa amb Palestina i l'Ateneu Mala Petja d'Olot han estat les associacions organitzadores, d'una concentració que també s'ha fet en molts altres indrets de Catalunya. Segons membres de la Plataforma Garrotxa amb Palestina, a la missió hi participaven una activista de Banyoles i una altra d'Osona, aquesta última lligada a la Garrotxa. Fins aquest dijous a la tarda no sabien res d'elles. Demanen una resposta ràpida per part dels governs i continuen denunciant el paper de Benjamin Netanyahu en aquest conflicte bèl·lic. "Considerem que el fet de tenir companyes activistes retingudes per aquesta missió humanitària i que els governs no reaccionin de manera immediata no es pot sostenir. I, d'altra banda, seguim denunciant aquest genocidi que està cometent Israel". A l'acte hi han set presents representants polítics de l'àmbit local de la CUP, Esquerra Republicana i els Comuns.
Demà diumenge a les dotze del migdia, a la plaça del Carme d'Olot, la Plataforma Garrotxa amb Palestina té previst manifestar-se de nou.
Continuen les protestes a Vic contra l'atac israelià i la convocatòria ha tingut lloc a Vic davant del Carrefour
Vic (Osona) ha tornat a viure ahir divendres al matí noves mobilitzacions en rebuig a les accions d'Israel contra la Flotilla de Gaza. Cap a les 9 del matí, una vintena de persones s'ha concentrat davant del Carrefour de la ciutat, amb pancartes i consignes en solidaritat amb el poble palestí i per reclamar l'alliberament de les persones capturades a la Flotilla. Durant la concentració, Les i els participants han corejat "Gaza plora", cantant amb força i emoció, en un gest de suport i denúncia del conflicte que viu la regió. Les i els assistents han mantingut la protesta de manera pacífica, insistint en la denúncia de la repressió israelià i reivindicant la necessitat d'un corredor humanitari per a Gaza. Aquesta concentració se suma a les mobilitzacions que, durant els últims dies, han tingut lloc en altres punts de Vic i de la comarca, reflectint el suport continuat de part de la ciutadania a la causa palestina.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada