dilluns, 21 de novembre del 2022

Perd la feina a l’aeroport del Prat per haver estar investigat pel Tsunami Democràtic al tall de l’AP-7 a la Jonquera

Perd la feina a l'aeroport del Prat per haver estar investigat pel Tsunami Democràtic al tall de l'AP-7 a la Jonquera 

El Ministeri de l'Interior denega a un ciutadà un permís laboral per poder treballar a les pistes del Prat 

El cas judicial que afecta el treballador és el de la Jonquera i està arxivat des del setembre 

TRAMUNTANA VERMELLA MAIL La Jonquera (Albera, Alt Empordà, vescomtat de Rocabertí, comtat de Peralada) 21/11/2022.- Llegim al diari El Punt Avui que  hi ha molts tipus de repressió contra el moviment independentista. Ara, també, la repressió laboral. La víctima és Òscar Valdés i el motiu és haver estat investigat per prendre part en la protesta de Tsunami Democràtic al tall a de l'AP-7 al terme de la Jonquera (Albera, Alt Empordà, vescomtat de Rocabertí, comtat de Peralada) la tardor del 2019. És per aquesta condició que el Ministeri de l'Interior li denega el permís per poder treballar a l'aeroport del Prat (Baix Llobregat). Per això ha perdut la feina. 

Valdés va ser contractat el 4 de novembre per Ryanair i el dia 9 se li va comunicar l'extinció del contracte. La veritable raó de l'acomiadament és que la divisió de seguretat d'Aena a l'aeroport Josep Tarradellas, al Prat, va considerar que Valdés és "no apte per desenvolupar les activitats en l'àmbit aeroportuari". 

A Ryanair Valdés havia de dur a terme la funció d'agent de rampa, amb feina a les pistes, fet pel qual necessita una acreditació que tramita la secció de seguretat d'Aena. Sense aquesta acreditació no es pot fer la feina. 

La sorpresa del treballador afectat va ser majúscula quan Ryanair li va comunicar que no podien donar-li la feina. "Tant l'empresa com jo ens vam quedar parats", explica Valdés, que assegura que no té cap queixa de Ryanair: "Em van dir que estaven molt contents amb mi i que seguien comptant-hi." 

Es dona la circumstància que Valdés havia treballat, del mes de maig a l'agost, per Vueling i que en aquella ocupació disposava d'un permís per poder conduir un vehicle per les pistes, fet pel qual la sorpresa encara va ser més gran. 

Quan Aena va comunicar a Ryanair la denegació del permís no va especificar el motiu i aleshores Valdés va començar un pelegrinatge per esbrinar-ho i trobar una solució. El primer que va fer va ser dirigir-se a les oficines d'Aena, dins mateix de l'aeroport, on li van dir que l'única cosa que li podien explicar és que la denegació de la seva autorització per treballar a pistes venia del Ministeri de l'Interior del Govern espanyol. 

Des d'Aena es va recomanar a Valdés que anés a la Guàrdia Civil del mateix aeroport i així ho va fer. Després de consultar el seu DNI, els agents li van explicar que "des del 2020" consta "en la seva base de dades com una persona investigada per la justícia". Aleshores, el treballador afectat els va indicar que l'únic cas que ha tingut mai és la investigació per desordres públics que ell i 199 persones més van tenir per participar en el tall a l'AP-7 a la Jonquera. Valdés també els va mostrar la seva estranyesa que constés la condició d'investigat perquè el jutge del cas a Figueres (la Garriga, Alt Empordà, comtat de Besalú) havia dictat al setembre el sobreseïment de les actuacions judicials. 

A partir d'aquest moment, Òscar Valdés va iniciar un procés de recollida de paperassa per acreditar la seva condició de persona pacífica i lliure de deutes amb la justícia. Primer va tramitar un certificat de penals, conforme no té cap antecedent; en segon lloc, una carta de recomanació de l'última empresa on havia treballat, i, finalment, va demanar als advocats que tramitessin al Jutjat de Figueres un escrit conforme el seu cas està arxivat. 

Per obtenir aquest informe, Valdés va haver d'anar divendres en persona a Figueres, perquè en un primer moment la lletrada de l'administració de justícia es va negar a expedir-lo. Dos dies abans, Valdés havia parlat amb la unitat Odaisa de la Guàrdia Civil, encarregada dels permisos de l'aeroport. Aquests li van dir que la qüestió no depenia d'ells, sinó que el veto venia de Madrid, sense especificar quina instància. 

Ara Valdés té tota la documentació que li hauria de permetre accedir a l'acreditació per poder tenir la feina a l'aeroport però desconeix on l'ha d'entregar perquè sigui efectiva. 


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada