diumenge, 6 de novembre del 2022

Demà dilluns i l’11 de novembre vaga a Renfe

Demà dilluns i l'11 de novembre vaga a Renfe 

La CGT demana un augment de sou vinculat a l'IPC real 

TRAMUNTANA VERMELLA MAIL Girona (Gironès, comtat de Girona) 06/11/2022.- Llegim a VilaWeb que demà dilluns comença la vaga general de les treballadores i dels treballadors de Renfe del 7 i l'11 de novembre. Aquesta vaga tirarà endavant gràcies a la CGT, tot i la retirada d'UGT, CCOO i SEMAF, després d'una pujada de salari acordada entre l'operadora i aquests tres sindicats. Per part seva, la CGT manté la convocatòria atès que demana un augment de sou vinculat a l'IPC real i titlla la millora acordada amb els altres tres sindicats d'engruna. Per tot això, hi haurà serveis mínims demà, dilluns 7, i divendres 11 de novembre. 

Al Principat de Catalunya, el Departament d'Empresa i Treball de la Generalitat ha fixat els serveis mínims essencials en el 66% en hora punta (de 06.00 a 09.30 i de 17.00 a 20.30) als trens de Rodalia i en el 33% del servei habitual per a la resta del dia. Al País Valencià, on és el Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana espanyol qui fixa els serveis mínims, seran del 75% en hora punta i del 50% la resta del dia. 

Tant al Principat de Catalunya com al País Valencià, en trens de mitjana distància i Avant s'estableix el 65% dels serveis. En els de gran velocitat i llarga distància, hi haurà el 72% del servei. Quant als trens de mercaderies, circularà el 25% del servei. La resolució de serveis mínims, que es pot consultar en la pàgina web de Renfe, inclou també tots els trens de mitja distància i TGV, Avlo, Alvia, Euromed i Intercity que sí que circularan en el seu horari normal. 

La CGT diu que la vaga convocada és contra la pèrdua de poder adquisitiu. El sindicat reclama una negociació "seriosa i profunda" del conveni col·lectiu, que respongui a les necessitats dels treballadors. Així mateix, consideren imprescindible una pujada salarial vinculada a l'augment de l'IPC. SEMAF, UGT i CCOO parlen de reducció d'escales salarials, en canvi, la CGT diu que cal eliminar-les, atès que impliquen que en el mateix lloc hi hagi treballadors que cobren fins d'un 33% menys de sou que els seus companys. 

També reclamen un augment de les places en la pròxima oferta d'ocupació pública de Renfe, perquè consideren que la manca de personal causa un servei deficient. Destaquen que la manca de maquinistes fa que hi hagi menys trens circulant i la manca d'interventors afecta la seguretat a bord. A més, també denuncien manca de personal a taquilla i, sobretot, als tallers, fet que, a parer seu, fa que els trens circulin en unes condicions pitjors, cosa que origina retards i fins i tot supressions. 


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada