dijous, 23 de setembre del 2021

Nou pas endavant de la Diputació en la popular i ecològicament rebutjada variant de Vilafant

Nou pas endavant de la Diputació en la popular i ecològicament rebutjada variant de Vilafant 

La variant sobre el Manol a Vilafant genera rebuig de propietaris i entitats 

El ple de la Diputació de Girona aprova definitivament la relació de propietaris de béns i drets afectats pel projecte, que ha generat una gran oposició al territori 

TRAMUNTANA VERMELLA MAIL Vilafant (la Garriga, Alt Empordà, comtat de Besalú) 22/09/2021.- Llegim al Diari de Girona i a El Punt Avui que nou pas endavant de la Diputació de Girona en la polèmica variant de la carretera entre Vilafant i Borrassà (Gi-5129), que inclou la construcció d'un nou pont sobre el Manol i que ha aixecat una forta oposició popular i ecològica al territori. 

En el ple d'ahir es va aprovar definitivament la relació de propietàries i propietaris de béns i drets afectats i l'inici de l'expedient d'expropiació forçosa, enmig de les crítiques de la CUP, que va exigir un cop més la retirada del projecte --tal i com reclamen entitats de l'entorn-- i va criticar la «connivència» dels grups de Junts, PSC i ERC per tirar endavant el projecte.  

Per un estudi d'impacte ambiental 

Poques hores després, ERC de Vilafant (la Garriga, Alt Empordà, comtat de Besalú) va fer pública una moció per debatre a l'Ajuntament (on manen el PSC) demanant a la Diputació que aturi la licitació de les obres i la tramitació administrativa fins que no es tinguin les conclusions d'un estudi d'impacte ambiental. 

L'obra es va aprovar al juny amb el vot de tots els grups i l'abstenció de la CUP. Té un pressupost de 2,5 milions i preveu acabar l'ampliació de la carretera d'enllaç amb Borrassà (Alt Empordà, comtat de Besalú). És la segona fase i ha de salvar el desnivell de la vall del riu Manol, a tocar el nucli de Vilafant.  

Segons la Diputació, es tracta d'un «condicionament», però els opositors creuen que és una «variant» que veuen innecessària i que tindrà un elevat impacte sobre el territori. 

Ahir mateix, ERC de Vilafant --que governa a la Diputació però està a l'oposició a l'Ajuntament-- va registrar una moció al Consistori tot demanant una reunió d'urgència per conèixer l'abast del projecte i les possibles alternatives del traçat, a la qual assisteixin tant els membres de l'Ajuntament com els representants de la Diputació. També demanen a l'ens provincial que admeti que es tracta d'una «variant» i no un «condicionament» i que el Govern de la Generalitat faci un informe d'avaluació ambiental i, si es veu que hi ha alternatives més òptimes, que la Diputació de Girona modifiqui el projecte. 

D'altra banda, en el ple d'ahir a la Diputació es van aprovar altres obres de canvis a carreteres: la GIV-5142 a Sant Esteve de Guialbes (Vilademuls, Pla de l'Estany, comtat de Besalú), la GIV-6226 a Garrigàs (Baix Fluvià, Alt Empordà, comtat d'Empúries) i la GIV-5147, al trencall de Corts i Camós (Pla de l'Estany, comtat de Besalú). 


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada