divendres, 16 de setembre del 2016

El Jutjat Mercantil de Girona ordena la liquidació de TP Ferro

El Govern espanyol en funcions  diu els estats espanyol i francès hauran d'indemnitzar a l'empresa 





TRAMUNTANA VERMELLA MAIL 16/09/2016 
Girona (Gironès).- 

Llegim en diversos mitjans convencionals que TP Ferro, l’empresa que va construir el túnel pirinenc del TGV al coll de Panissars (la Jonquera, Alt Empordà), no troba solució al seu deute milionari i s’haurà de dissoldre. El servei ferroviari i la plantilla estan garantits perquè els assumiran els estats francès i espanyol. Caldrà veure, però, si també hauran de fer front als 557,2 milions d’euros que reclamen els creditors que van finançar l’obra. La majoria d’aquests creditors, es van presentar ahir dijous al matí al Jutjat Mercantil de Girona, però no van acceptat la proposta de l’empresa TP Ferro, que els demanava ajornar el pagament del deute fins d’aquí a deu anys. Això aboca la concessionària del servei transfronterer a la liquidació.
El servei ferroviari l’assumiran a partir d’ara els estats espanyol i francès, que són els que van donar la concessió a TP Ferro, participada a parts iguals per l’empresa  francesa Eiffage, i l’espanyola ACS.
Els creditors hauran de recórrer a la Unió Europea --a un tribunal arbitral-- per reclamar al Regne d’Espanya i a la República francesa el pagament del deute que va contraure TP Ferro per construir un túnel de més de 8 km de llargada que travessa el Pirineu.
El ministre de Justícia i Foment en funcions del Govern espanyol, Rafael Catalá, ha declarat  que “els estats francès i espanyol hauran d’indemnitzar TP Ferro”, l’empresa que gestiona el túnel ferroviari del Pirineu. El ministre ha explicat  que el contracte de concessió preveu que, en cas de fallida, els governs francès i espanyol  han d’assumir “la responsabilitat patrimonial, que és el rescat de la infraestructura” i, a més, “indemnitzar la concessionària per les inversions fetes i no recuperades”. Una quantitat que els administradors concursals estimen que puja a 450 milions d’euros. El ministre espanyol també ha lamentat que la crisi econòmica hagi  “impactat” de ple damunt el trànsit ferroviari, i fet fracassar les previsions de trànsit de trens que s’estimaven que passarien pel tram transfronterer del tren d’alta velocitat. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada