dijous, 9 de novembre del 2017

El bloqueig internacional de mercaderies per mitjà de l’acció directa col·lectiva, més enllà dels comitès d’empresa, constitueix un caire revolucionari a la vaga general d’ahir en defensa de les llibertats i de la República del 27 de Setembre.

Mercat Internacional de Saint Charles, a Perpinyà. 
Centenars de camions, van quedar retinguts a l’A-9 , al Portús (Vallespir, comtat de valespir), i a Puigcerdà (Baix Cerdanya, comtat de Cerdanya).  



TRAMUNTANA VERMELLA MAIL 09/11/2017  
Perpinyà (Rosselló, comtat de Rosselló).-  

Ahir dimecres el mercat internacional de Saint Charles, a Perpinyà (Rosselló, comtat de Rosselló), es va veure afectat per la vaga general al Principat de Catalunya. L’activitat al mercat va ser escassa, ja que centenars de camions, van quedar retinguts a l’A-9 , al Portús (Vallespir, comtat de valespir), i a Puigcerdà (Baix Cerdanya, comtat de Cerdanya). Tal com va assenyalar un dels responsables logístics d’una empresa, al diari rossellonès L’Indépendant ”la jornada ha sigut catastròfica, tots els camions carregats de fruites i llegums que esperaven no han arribat. Això plantejarà alguns problemes ja que els retards s’acumulen i caldrà redoblar esforços quan la situació tornarà a la normalitat. Ens trobarem amb una enorme activitat a recuperar per fer arribar la mercaderia als nostres clients”. Un exemple troben a l’empresa de transports Guanter Rodríguez , on només cinc camions sobre 30 han estat descarregats ahir dimecres al matí. Una situació encara més a senyalar en la mesura que el mercat entra en la campanya d’hivern, el pic d’activitat de l’any a proximitat de les festes de Nadal. En aquesta època, són aproximadament 3.000 camions que transiten per Saint Charles International des de l’Estat espanyol via l’A-9.
Tot plegat, per primera vegada es demostra que des de 1936 no hi havia hagut al Principat de Catalunya una vaga general revolucionària --digueu-li política si voleu--.
Històricament s’ha considerat la vaga general revolucionària aquella que aconsegueix per mitjà de l’acció directa col·lectiva o d’autoorganització de les masses el bloqueig de les comunicacions en vies importants (carrers, carreteres i autopistes) i la mobilitat de les mercaderies (camions i ferrocarrils), tot generant un impacte general amb projecció política (llargues cues de camions, esquirols que no arriben a les empreses, altres esquirols que decideixen renunciar al desplegament que volien fer per anar al lloc de treball, empreses que no reben subministraments, comerços oberts sense clientela).
A Puigcerdà, també es va blocar el pas fronterer, amb gent vinguda sobretot de els comarques de Vallès Oriental i Occidental, però també de Berga, Alp, Bellver, Vic, Puigcerdà i Llívia. Per altre costat, els gendarmes van tancar el pas fronterer de la Guingueta d’Ix (Alta Cerdanya).
Així doncs, podem dir que Catalunya Nord, va quedar aïllada des del sud del Pirineu, per part del Principat de Catalunya, durant la vaga general d’ahir i el moviment d’ocupacions d’instal·lacions de mobilitat, i el seu bloqueig entre 12 i 15 hores.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada