Pas nivell a l'estació del tren a Figueres. |
L'alcaldessa creu que la ciutat va perdre la seva oportunitat perquè no va signar un conveni el 2007.
El Ministeri de Foment s'ha compromès amb
Montcada i Reixac, l'Hospitalet de Llobregat i Sant Feliu de Llobregat
perquè tenien acords tancats.
TRAMUNTANA VERMELLA MAIL 10/05/2017
Figueres (Alt
Empordà).-
Una notícia sortida de l’alcaldessa de Figueres pel PDeCAT,
Marta Felip Torres, apareguda en la premsa convencional comarcal a
partir d’un despatx de l’Agència Catalana de Notícies desperta
indignació i fins-i-tot emprenyament manifest entre la gent de l’Alt
Empordà. L'alcaldessa de Figueres, Marta Felip, assegura que veu gairebé
«impossible» que el Ministeri de Foment del Govern espanyol assumeixi
el cost del soterrament de les vies del tren convencional a l centre de
la ciutat «quan ja ha anunciat que des del 2013 no en pagarà en cap tram
urbà». Felip va fer aquestes declaracions ahir al matí en una
entrevista a Catalunya al dia Girona, on també va afirmar que el debat
sobre les dues estacions --la convencional i la del Tren d'Alta
Velocitat-- va eclipsar aquesta possibilitat. La responsable municipal
va dir que quan va saber que l'Estat espanyol es comprometia amb altres
municipis va demanar explicacions al Ministeri de Foment i que des del
Ministeri li van comunicar que ho assumien perquè tenien acords
concrets.
Malgrat que aquesta actuació ha estat llargament
reivindicada a la ciutat, l'alcaldessa de Figueres pel PDeCAT remarca
que «la porta ara per ara continua tancada». La darrera notícia la van
tenir quan Felip es va posar en contacte amb el Ministeri de Foment
després de l'anunci del compromís per fer el soterrament a Montcada i
Reixac (Vallès Oriental), l'Hospitalet de Llobregat (Barcelonès) i Sant
Feliu de Llobregat (Baix Llobregat). «No es tracta de competir entre
municipis però quan sents aquests noms penses: com pot ser?, si Figueres
fa tants anys que ho està demanant», va explicar. La resposta: aquestes
poblacions tenen un conveni vigent amb l'Estat espanyol que Figueres no
té. «Figueres no va tancar-lo en els últims anys en què es podia, el
2006-2007, justament perquè hi havia el debat sobre una o dues
estacions». Per a Felip, aquesta situació va fer perdre l'oportunitat
d'aconseguir-ho. «Quan preguntes per què no pot entrar-hi Figueres, et
diuen: no va tancar conveni», va remarcar.
El debat sobre el model d'una o dues estacions es
va posar sobre la taula arran de la construcció de la del TAV, al terme
de Vilafant (Alt Empordà) i allunyada del centre de la ciutat de
Figueres. L'estació del tren convencional compta amb dos passos a nivell
en els quals s'han produït diversos accidents. La polèmica es va fer
més viva que mai l'any 2008. Aleshores, la plataforma Defensem el tren
--creada amb motiu de la problemàtica-- va lliurar gairebé 6.000
signatures reclamant una consulta popular per abordar-ho, la qual mai es
va celebrar.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada