dimecres, 10 de maig de 2017

Marta Felip veu gairebé «impossible» el soterrament de les vies del tren a Figueres

Pas nivell a l'estació del tren a Figueres.
L'alcaldessa creu que la ciutat va perdre la seva oportunitat perquè no va signar un conveni el 2007. 
El Ministeri de Foment s'ha compromès amb Montcada i Reixac, l'Hospitalet de Llobregat i Sant Feliu de Llobregat perquè tenien acords tancats. 


TRAMUNTANA VERMELLA MAIL 10/05/2017 
Figueres (Alt Empordà).-  

Una notícia sortida de l’alcaldessa de Figueres pel PDeCAT, Marta Felip Torres, apareguda en la premsa convencional comarcal a partir d’un despatx de l’Agència Catalana de Notícies desperta indignació i fins-i-tot emprenyament manifest entre la gent de l’Alt Empordà. L'alcaldessa de Figueres, Marta Felip, assegura que veu gairebé «impossible» que el Ministeri de Foment del Govern espanyol assumeixi el cost del soterrament de les vies del tren convencional a l centre de la ciutat «quan ja ha anunciat que des del 2013 no en pagarà en cap tram urbà». Felip va fer aquestes declaracions ahir al matí en una entrevista a Catalunya al dia Girona, on també va afirmar que el debat sobre les dues estacions --la convencional i la del Tren d'Alta Velocitat-- va eclipsar aquesta possibilitat. La responsable municipal va dir que quan va saber que l'Estat espanyol es comprometia amb altres municipis va demanar explicacions al Ministeri de Foment i que des del Ministeri li van comunicar que ho assumien perquè tenien acords concrets.
Malgrat que aquesta actuació ha estat llargament reivindicada a la ciutat, l'alcaldessa de Figueres pel PDeCAT remarca que «la porta ara per ara continua tancada». La darrera notícia la van tenir quan Felip es va posar en contacte amb el Ministeri de Foment després de l'anunci del compromís per fer el soterrament a Montcada i Reixac (Vallès Oriental), l'Hospitalet de Llobregat (Barcelonès) i Sant Feliu de Llobregat (Baix Llobregat). «No es tracta de competir entre municipis però quan sents aquests noms penses: com pot ser?, si Figueres fa tants anys que ho està demanant», va explicar. La resposta: aquestes poblacions tenen un conveni vigent amb l'Estat espanyol que Figueres no té. «Figueres no va tancar-lo en els últims anys en què es podia, el 2006-2007, justament perquè hi havia el debat sobre una o dues estacions». Per a Felip, aquesta situació va fer perdre l'oportunitat d'aconseguir-ho. «Quan preguntes per què no pot entrar-hi Figueres, et diuen: no va tancar conveni», va remarcar.
El debat sobre el model d'una o dues estacions es va posar sobre la taula arran de la construcció de la del TAV, al terme de Vilafant (Alt Empordà) i allunyada del centre de la ciutat de Figueres. L'estació del tren convencional compta amb dos passos a nivell en els quals s'han produït diversos accidents. La polèmica es va fer més viva que mai l'any 2008. Aleshores, la plataforma Defensem el tren --creada amb motiu de la problemàtica-- va lliurar gairebé 6.000 signatures reclamant una consulta popular per abordar-ho, la qual mai es va celebrar.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada