dimarts, 16 de maig de 2017

Adif enderroca l'antiga estació de trens de Peralada, que estava en desús

Les obres d´enderroc de l´estació
Les obres d'enderroc de l'estació de Peralada.
L'edifici s'havia posat en funcionament l'any 1878.
Enderroc per evitar un ús social alternatiu, segons aquest ens estatal espanyol. 




TRAMUNTANA VERMELLA MAIL 16/05/2017 
Peralada (Albera. Alt Empordà).- 

Segons informa EMPORDÀ.INFO la històrica estació ferroviària de Peralada (Albera, Alt Empordà) --de la línia Tarragona-Barcelona-Portbou-- es va posar en funcionament el 1878 per tal de donar servei a aquesta població, Castelló d’Empúries, la badia de Roses i els municipis de l’Albera, però ja no existeix. Adif --ens estatal administrador de les infraestructures ferroviàries-- va iniciar la setmana passada els treballs per enderrocar aquest edifici històric, que des de feia temps estava en desús per part de Renfe. Fonts d’Adif vam apuntar que van procedir a eliminar aquest edifici per evitar que fos ocupat o que es convertís en un niu de deixalles. De fet, Adif segueix el mateix procediment per a qualsevol instal·lació que no té un servei.

UNA ESTACIÓ ESTRATÈGICA
El poc ús d’aquestes instal·lacions al costat de migdia del terme de Peralada, atesa la seva relativa llunyania del nucli urbà de Peralada --estava situada a tocar la carretera N-260, que va de Figueres a Llançà, amb una branca cap a Castelló d’Empúries--, van propiciar que, als anys noranta del segle XX, es clausurés l’estació peraladenca de trens, la qual havia tingut una importància força alta, durant el segles XIX i XX, ja que disposava de les dues vies generals i, després, tres vies més de desviades, dues a la dreta i una altra a l’esquerra, que acabava en via morta. Hi havia dues andanes laterals a les vies generals, mentre que l’edifici de viatgers se situava a l’esquerra de les vies (mirant cap a la banda de les estacions de Vilajuïga, Llançà, Colera i Portbou).
Tot i que ja no parava cap tren a Peralada, actualment, encara quedaven en peu els edificis de l’estació i, també, una part de l’andana de la via 2.
A partir d’aquesta setmana, per tant, haurà passat a la història un equipament amb gairebé 140 anys de vida.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada