Projecte de port a Es Codolar, de Tossa de Mar. |
TRAMUNTANA
VERMELLA MAIL 22/04/2017
Tossa de Mar (La Selva marítima).-
Segons la
premsa convencional comarcal el vicepresident de Ports de la
Generalitat, Pere Padrosa, ha deixat clar que no permetran que es faci
el port esportiu a la zona d'Es Codolar, a Tossa de Mar (Selva). N'ha
donat diverses raons. Per una banda, considera que el litoral català ja
té prou ports i que el projecte de Tossa neix de manera "forçada" i
sense una "demanda suficient" al darrera. Per tant, ha avançat que en el
nou Pla de Ports fins al 2030 no es preveu ni el port de Tossa ni cap
altre més al llarg de tot el litoral català. A més, ha remarcat que un
port s'ha de construir si té totes les infraestructures urbanístiques a
punt. I, en el cas de Tossa, la Comissió d'Urbanisme ja ha estat
taxativa i ha remarcat que és "impossible" que es pugui construir res en
aquesta zona perquè gaudeix de "màxima protecció". La Generalitat
preveu tenir a punt el Pla de Ports a la tardor.
Nou
revés en pocs dies a les aspiracions de Tossa de Mar de tenir un nou
port esportiu a la zona d'Es Codolar. Aquesta vegada, qui s'ha
pronunciat en contra del projecte és el vicepresident de Ports de la
Generalitat, Pere Padrosa. Segons ha manifestat, aquesta infraestructura
no estarà inclosa en el Pla de Ports 2016-2030 perquè creu que no és un
projecte "viable".
Padrosa
ha explicat que tot nou port ha de venir precedit d'una demanda i també
ha de tenir a punt les infraestructures urbanístiques necessàries al
seu entorn. En el cas de Tossa, remarca que no es dona ni un factor ni
l'altre. El vicepresident de Ports considera que el projecte d'Es
Codolar "és forçat" i que no hi ha una "demanda suficient" al darrera.
El projecte preveu fer 424 amarradors i el consistori volia sotmetre'l a
una consulta popular però un jutjat ho va impedir. Malgrat tot, l'equip
de govern insisteix que vol tornar-la a tramitar.
“És
normal que un ajuntament aposti pel desenvolupament econòmic del seu
municipi i pugui pensar que el port és una sortida però ha quedat clar
que no es pot fer", ha manifestat. Padrosa recorda que aquest dijous la
Comissió d'Urbanisme ja es va pronunciar obertament en contra del
projecte.
El
director general d'Urbanisme, Agustí Serra, va assegurar que és
"impossible" que autoritzin tot allò previst des de primer línia de mar
cap a muntanya. El projecte inclou dos aparcaments que sumen més de 700
places (un descobert i l'altre de tres plantes), el club nàutic, la zona
comercial i de serveis a l'àmbit del port. I ja a muntanya, a les zones
d'Es Cars i la Vinya d'en Puig, també preveu un hotel de cinc estrelles
i quatre xalets de luxe. "Tot això és inviable perquè la zona gaudeix
d'una protecció especial", va recordar el director general.
A
banda del pronunciament de la comissió, aquesta setmana el Parlament
també ha aprovat una resolució que insta el Govern a protegir el paratge
d'Es Codolar i impedir que s'hi faci cap port. La resolució, presentada
per JxSí, va comptar amb el suport de tots els grups.
CAP PORT NOU AL PLA 2016-2030
Urbanisme,
però, no té competència per pronunciar-se sobre allò previst en l'àmbit
marítim. Si quedava alguna escletxa de dubte, aquest divendres --durant
una jornada de treball al Port de Palamós--, el vicepresident ho ha
deixat clar. "Urbanisme ja s'ha pronunciat i ha deixat clar que el
projecte no compleix amb la legalitat vigent i és un port que no és
viable si no té unes infraestructures prèvies fetes", ha manifestat.
Per
tant, ha assegurat que ni el projecte de Tossa de Mar ni tampoc cap
altre estarà inclòs dins el Pla de Ports 2016-2030. "El litoral català
ja té suficients ports, no atacarem la costa catalana amb la
possibilitat de fer més ports", ha subratllat.
La
Generalitat preveu tenir tancat el primer esborrany del Pla de Ports
als voltants de l'estiu. Segons Padrosa, es podria aprovar al Parlament
de Catalunya a la tardor.
Si
fem cas d’aquesta panificació portuària, aleshores, al Principat de
Catalunya no es construiria cap port nou, almenys fins l’any 2030. Una
bona notícia.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada