dimecres, 19 d’abril del 2017

La Federació Ecologista FRENE 66 denúncia les tarifes ferroviàries abusives

© Jean-Pierre Conte
La FRENE 66 denúncia que el preu d’anada en el TGV/TAV Perpinyà - Barcelona costa 77 euros 




 

 
TRAMUNTANA VERMELLA MAIL 19/04/2017 
Figueres/Portbou (Alt Empordà).- 

L’entitat Defensem el tren de l’Empordà envia un comunicat on exposa que la FNAULT de Montpeller (Llenguadoc, Occitània) els hi ha passat una notícia kafkiana sobre el pèssim servei ferroviari  transfronterer entre Perpinyà (Rosselló) i Barcelona, tant en el ‘gran tren’, el TGV/TAV (preus abusius) com en el tren convencional, a causa del desastre de les interconnexions Portbou - Cervera de la Marenda. De tot això qui en surt  beneficiat és el cotxe privat (la dictadura del cotxe privat) però a un preu --social i humà-- molt  elevat, amb embussos, accidents de trànsit i  molta  insostenibilitat i mortificació en els grans eixos de l’AP-7 (autopista) i en la N-II. És un problema polític de primer ordre que ningú soluciona, però que els grans responsables són la manca de voluntat política de RENFE i de la SNCF, és a dir, de l’Estat espanyol i l’Estat  francès.
La FNAULT passa un noticia Defensem el tren de l’Empordà publicada en el diari digital de la Catalunya Nord La Clau. És un escàndol en majúscules. És un autèntic episodi molt kafkià i, alhora, molt  mortificador. Em el  gran tren, TGV/TAV, des de Perpinyà a Barcelona costa 77 euros, només per anar. Es pot obtenir un bitllet més barat, però s’ha de  treure el ticket per Internet amb  molt de temps d’antelació: no és gens pràctic i és molt  car per a una família del  Rosselló que vulgui passar  el dia a Barcelona. Per altra banda, el tren convencional té el greu problema de les penoses interconnexions a l’Albera marítima entre Portbou (Alt Empordà) i Cervera de la Marenda (Rosselló). En aquest  cas, per  anar de Perpinyà a Barcelona amb el tren convencional caldria esperar més d’una  hora a Portbou i el viatge s’allargaria més de quatre hores, el preu és més prudencial: uns 22  euros anar.
Tarifes en el TGV/TAV anar des de Perpinyà a Barcelona:
Dilluns 17 d’abril: de 54 a 59 euros en plena tarifa de 2a classe.
Divendres 21 d’abril: de 34 a 40 euros en plena tarifa de 2a classe.
Tren convencional:
22,60 euros en plena tarifa de Perpinyà a Barcelona, passant par Portbou, en trajecte que dura 4 hores, ja que cal esperar l’enllaç 1 hora a l’estació de Portbou, on fins i tot a desaparegut el cafè.  

ECOLOGISTES DENÚNCIEN QUE EL TRAJECTE TGV/TAV PERPINYÀ - BARCELONA COSTI 77 EUROS
Els enllaços ferroviaris entre Perpinyà, Figueres i Barcelona són objecte d'una «verdadera política de sabotatge», segons la Federació Ecologista FRENE 66, la qual destaca en un comunicat el preu inaudit del bitllet Perpinyà - Barcelona. La política ferroviària aplicada entre Perpinyà i Barcelona és enèrgicament criticada per la Federació per als Espais Naturals i el Medi Ambient de Catalunya del Nord (FRENE 66).
La FRENE 66 va denunciar en un comunicat el 5 d'abril l’existència d’una «autèntica política de sabotatge dels enllaços ferroviaris transfronterers». L’entitat observa que dels trens que «es podrien correspondre no s'esperen i marxen 2 a 3 minuts abans de l'arribada de l'altre a les estacions de Portbou i Cervera». D'aquesta manera, segons un guió kafkià, els viatgers arribats a Portbou a les 13:28h amb la SNCF veuen el tren de la RENFE espanyola que els «passa sota els nassos» ja que les empreses ferroviàries desitgen «desanimar els viatgers d’utilitzar aquesta línia» en benefici del TGV que passa per l’eix Perpinyà - Figueres, en línia recta, sense la volta costanera del Pirineu. 

L'«ESCÀNDOL» DELS TGV/TAV AMB PREUS DISSUASSIUS  
«La FRENE 66 comprova el retard de l'Europa ferroviària i les aberracions de l'enllaç internacional TGV/TAV en l'eix Perpinyà - Barcelona. La tarifa en vigor per ajuntar les dues  ciutats oscil·la entre 77 euros i 89 euros, un preu prohibitiu a través de qual «l'escàndol és total».
«La FRENE 66 exigeix una coordinació dels trens a Portbou, unes tarifes transfrontereres accessibles i un «real servei transfronterer a diari entre Narbona i Girona».

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada