estació de Torelló |
El secretari de Territori diu que la Generalitat es podria plantejar una llançadora entre l’estació de Torelló i la Garrotxa
TRAMUNTANA
VERMELLA MAIL 02/03/2017
Torelló (Osona).-
Llegim en la premsa
convencional comarcal que el secretari de Territori i Mobilitat de la
Generalitat de Catalunya, Ricard Font, diu que el Govern es podria
plantejar un servei de llançadores que connectin l’estació de Torelló
(Osona) amb la Garrotxa, però assegura que no tindria utilitat per als
usuaris d’aquesta àrea perquè és una línia “decadent, lenta, amb molts
retards i amb algunes estacions tan mancades de serveis que ni tan sols
es poden denominar així”. Per a Font, “una línia decadent no pot ser el
referent de mobilitat de la Garrotxa per anar a Barcelona”. Font entén
les crítiques al servei de trens transfronterer, ja que considera que
“no es dona resposta a la demanda real d’una connectivitat que
afavoreixi una millor relació cultural, social i econòmica entre les
dues bandes del Pirineu”. El responsable de Mobilitat veu difícil una
solució mentre les companyies bandera dels dos estats mantinguin les
seves prerrogatives. La gran esperança és la liberalització d’aquests
serveis que la Unió Europea marca a partir del 2020. La Generalitat fa
temps que aposta per potenciar els transports ferroviaris a tota l’àrea
catalano-occitana que va de Tolosa a Tarragona. “Connectar tota aquesta
zona en dues o tres hores és competitiu enfront del transport aeri”, diu
Font.
L’entitat
Promoció del Transport Públic demana una cadència horària en els
horaris dels trens perquè els usuaris sàpiguen sempre a quina hora surt
el següent tren. Segons el seu president, Ricard Riol, “quan surts de
Barcelona hi ha un desert important en l’oferta de transport públic”.
Tret del cas de Portbou-Cervera, segons Riol, “Girona, ferroviàriament,
està prou bé: el corredor Figueres-Barcelona funciona, té passatgers i
una prou bona oferta”. L’entitat troba molt positiu que de Girona se
surt en alta velocitat del centre de la ciutat i s’arriba al centre de
Barcelona en poc més de mitja hora. “Els ajuntaments de Reus i Tarragona
tenien propostes diferents, i al final es troben que l’estació està una
mica en terra de ningú. A més, a Tarragona tradicionalment la
ciutadania s’ha mobilitzat menys per demanar millores en el transport
públic, i en aquest cas tampoc es va reclamar l’estació al centre de la
ciutat”.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada