dimarts, 21 de març del 2017

Embolic màxim al projecte de port a Tossa de Mar

Imatge virtual de la construcció del port en unes finque embargades. 
El grup municipal de CiU destapa que el projecte, la consulta del qual va paralitzar el jutge, té terrenys embargats per Hisenda. 
L'oposició municipal assegura que sumen uns 202.000 euros i que es van fer el 2012. 


 
TRAMUNTANA VERMELLA MAIL 21/03/2017 
Tossa de Mar (La Selva marítima).-  

Tres embargaments administratius a favor d'Hisenda per un valor de poc més de 200.000 euros pesen sobre els terrenys on s'ha projectat la construcció d'un port esportiu a Tossa de Mar (la Selva marítima), ha explicat la regidora de CiU a la localitat Maria Àngela Cuatrecasas. El projecte es troba paralitzat d'ençà que un jutjat de Girona va suspendre la controvertida consulta municipal amb què es pretenia donar veu a les veïnes i als veïns majors de 16 anys, argumentant que es basava en un punt de la llei autonòmica catalana de consultes no referendàries tombat pel Tribunal Constitucional del Regne.
Segons explica avui el Diari de Girona, els embargaments revelats en el darrer ple municipal de Tossa es van produir el 2012, abans que l'actual equip de govern de l’Ajuntament signés el conveni urbanístic amb els promotors del projecte. Un d'aquests, Isidre Ventura, ha confirmat al mateix diari l'existència d'aquests embargaments, que assegura que són "preventius", alhora que nega problemes de liquiditat i assegura que estan gairebé liquidats.
Ventura, per cert, va crear en les dates prèvies a la consulta dues societats mercantils per executar i explotar el projecte, convençut que se celebraria i que el resultat s'alinearia amb els seus interessos. En aquest sentit, un aspecte molt controvertit del disseny de la votació era, com es va fer constar al Diari Oficial de la Generalitat (DOGC), que s'hauria donat per bo el resultat amb una participació de només el 15% i s'hauria votat la modificació del pla general d'ordenació urbana (POUM) per plantar un pack indivisible que incloïa xalets i un hotel, a més del port.
Pel que fa a la suspensió de la consulta, el jutjat va indicar que per preguntar els ciutadans calia primer demanar permís al Govern espanyol. En canvi, un informe elaborat per l'assessoria jurídica del Departament de Governació sosté que no calia aquesta autorització prèvia i que la consulta s'havia convocat correctament. L’Ajuntament de Tossa està esperant que el Consell de Ministres hi digui la seva. 

ES CARS I VINYA D’EN PUIG TENEN TRES EMBARGAMENTS D’HISENDA 
Les finques de la zona d'Es Cars i la Vinya d'en Puig on, es projecta la construcció d'un port, un hotel de cinc estrelles i quatres xalets de luxe amb els seus accessos a Tossa de Mar, tenen tres embargaments administratius a favor d'Hisenda que sumen, en total, prop de 202.000 euros. Aquestes finques pertanyen a l'empresa Harbor Tossa SL, que té com a administrador únic un dels promotors del projecte, Isidre Ventura.
L'existència d'aquests embargaments la va donar a conèixer en el darrer ple municipal, la regidora de CiU, Maria Angelà Cuatrecasas, qui va explicar que es van produir l'any 2012, abans de la signatura d'un conveni urbanístic per tirar endavant el projecte del port entre l'actual equip de govern (TU) i les societats Stars Assetes SL, encapçalada per Ventura, i Feanda 2 SL, l'administradora de la qual era de Maria Mercè Soler Bertrolich.
«En el conveni del 2012, ja s'hi planteja que una de les finques té un embargament de 4.593,85 euros més interessos» va explicar Cuatrecasas en el ple. «Uns dies abans de la signatura sobre una de les finques cau un nou embargament de 19.900 euros i dos mesos després de la signatura del conveni, el maig del 2012, un altre de 175.000 euros» va afegir la regidora convergent qui va recordar que tot plegat suma gairebé 202.000 euros d'embargament sobre unes finques que tenen un valor cadastral de 600 euros.
Per la seva part, Isidre ventura va confirmar ahir a Diari de Girona, l'existència d'aquests embargaments. «Són preventius i això surt al Registre de la Propietat» va exposar Ventura qui va assegurar que «en el seu moment es van pactar amb Hisenda» i que els deutes «ja estan quasi liquidats». «No tenim cap problema de liquiditat econòmica» va ressaltar.
Cal recordar que Ventura va registrar, a inicis de novembre de 2016, dues noves societats mercantils, Harbor Tossa SL i Harbour Marine SL, destinades a «executar i explotar» el projecte quan encara quedaven uns quinze dies per a la celebració de la consulta popular -el 20 de novembre- que finalment va ser suspesa judicialment.
«La primera s'encarregarà de la construcció i la segona de l'explotació del port i l'hotel», va concretar en aquell moment, Isidre Ventura. Registrades el 31 d'agost i dedicades a la promoció immobiliària, la construcció i la venda, la primera compta amb un capital social de 500.000 euros, mentre que en el cas de la segona és de 3.016 euros.
En aquest sentit, Cuatrecasas va exposar que, tot i que aquestes societats van canviar de nom, els embargaments no van tardar «ni 24 hores» a caure de nou sobre les noves empreses, un cop registrades. «Sap que abans de tallar una branca en aquest paratge, s'haurà de saldar Hisenda pública? I si se signa un conveni amb embargaments pel mig, no se li acut mirar si cinc anys després s'han pagat els deutes?» va preguntar l'edil convergent a l'alcaldessa, Gisela Saladich.
Per la seva part, l’alcaldessa de Tossa va assegurar no tenir «cap coneixement» dels processos d'embargament de finques. «No m'interessa, ja hi ha ens superiors que hauran de fer aquestes investigacions, si toca» va recalcar Saladich qui, una vegada més, va subratllar que l'únic que volen fer és preguntar a les veïnes i als veïns de Tossa de Mar si volen fer un desenvolupament urbanístic amb un port.
«Si surt que Sí, ja s'espavilaran els que tinguin embargaments. L'única cosa que ens interessa a nosaltres és que el poble opini i que en lloc de decidir un tema com aquest entre 13 regidors ho facin els 4.853 tossencs cridats a les urnes» va afegir l'alcaldessa.
A més, Saladich va retreure a l'oposició que el 2002, quan el govern convergent d'aquell moment va elaborar els estudis previs «anessin a fer el port sense preguntar-ho a ningú». «Per poder decidir, el poble ha de tenir tota la informació i saber amb quines empreses s'està jugant el patrimoni natural del nostre poble» va replicar Cuatrecasas.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada