dimecres, 27 d’agost del 2014

EL MEU AVI VA ANAR A ANDORRA

Les havaneres són cançons marineres d´ultramar, ben estimades pels catalans costaners perquè ens recorden  part de la nostra història. 
“El meu avi” és de les havaneres més populars que en Pujol ha  inspirat per copsar-hi la seva peripècia personal  a ritme caribeny.



[Versió popular que es canta a la Costa Brava de l’havanera ‘El meu avi’]

EL MEU AVI VA ANAR A ANDORRA


El meu avi va anar a Andorra
A portar-hi uns calerons
No fos cas que a casa nostra
Hi haguessin revolucions

Els calerons varen créixer
Amb suborns i comissions,
Fins assolir una fortuna
De quatre-cents
O cinc-cents milions!

Quan Jordi Pujol
Parava la mà
Els homes del totxo,
Au vinga, a pagar!
Els milions a casa
No varen tornar,
No varen tornar, 
Que van amagar-los
Als bancs d'ultramar.

Arribaren temps confusos
De grans manifestacions
I a la premsa madrilenya
Dispararen els canons.

Una dona despitada
Va obrir la caixa dels trons,
I va agafar la família,
I el Jordi Pujol,
Ben bé pels collons.

Quan Jordi Pujol
Parava la mà
Els homes del totxo,
Au vinga, a pagar!
Els milions a casa
No varen tornar,
No varen tornar, 
Visca Catalunya!
Pobres catalans!

assembleagroga.info/marxa/

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada